Například na druhém koncertu zazní v podání sólového klavírního recitálu Pavla Voráčka díla Leoše Janáčka, Bedřicha Smetany, Iši Krejčího a Bohuslava Martinů.
Ve Státní opeře vystoupí Iva Janžurová, Dagmar Pecková, Petr Janda, Bára Basiková, Michal David, Halina Pawlowská, Štefan Margita, Tereza Kostková, Xindl X a další.
Hru o jednom z nejvýznamnějších současných českých básníků Ivanu Wernischovi uvede ve čtvrtek v premiéře Národní divadlo. Inscenaci s názvem Wernisch režíroval spisovatelův přítel Jan Nebeský.
„Začátky v rozhlase byly tvrdé, protože jsem strašně špatně četla nahlas. Vůbec mi to nešlo, ale i přesto mě do Dismanova sboru vzali,“ vypraví Denisa Barešová.
Její těhotná matka utekla v roce 2014 z doněckého Lymanu, kde začala válka. Útočiště našli nejdříve u Kyjeva, a když vloni Ruská armáda zaútočila na Ukrajinu, utekli do Prahy.
„Rusko páchá válečné zločiny na válečných zajatcích a nesmíme dopustit, aby na vojáky v zajetí bylo zapomenuto,“ uvedli pořadatelé z česko-ukrajinské iniciativy Hlas Ukrajiny k cílům shromáždění.
Somr ve filmech ztvárnil více než 170 postav, jeho zřejmě nejznámější rolí je výpravčí Hubička, lišácký svůdník z oscarových Ostře sledovaných vlaků Jiřího Menzela.
Josef Somr ve filmech ztvárnil více než 170 postav, jeho zřejmě nejznámější rolí je výpravčí Hubička, lišácký svůdník z oscarových Ostře sledovaných vlaků Jiřího Menzela.
Moravský rodák působil třeba v brněnském Divadle bratří Mrštíků, v pražském Činoherním klubu nebo v činohře Národního divadla v Praze, kde pracoval přes 20 let.
Někteří si odvykli za kulturou chodit a jiní si ji zase kvůli zdražování nemohou dovolit. Jak se divadelníci popasovali s menší návštěvností a růstem cen?
Národní divadlo titul uvádí v cyklu Musica non grata. Česko-německý projekt oživuje odkaz pronásledovaných skladatelů a připomíná hudbu meziválečného Československa.
Představení Martina Kukučky a Lukáše Trpišovského je pravidelně vyprodané několik měsíců dopředu. Na scéně se představí mimo jiných také Taťjana Medvecká, František Němec nebo Anna Fialová.
Českoslovenští umělci se tehdy v Provolání československých výborů uměleckých svazů vymezili proti Chartě 77, která vyzývala tehdejší komunistický režim k dodržování lidských práv.
Srnec spolupracoval i s divadlem Semafor, Laternou magikou, Divadlem Spejbla a Hurvínka a státní operou v Mnichově. Na počátku 90. let založil a vedl soubor Imaginativ Praha.
Duo SKUTR jmenoval generální ředitel Národního divadla Jan Burian na základě doporučení výběrové komise. Oba členové dua, Trpišovský i Kukučka, mají s prací pro Národní divadlo zkušenosti.
Oceněn byl i Miloslav Topinka, který si odnesl cenu za literaturu nebo překladatelka Alena Morávková. Cenu za přínos v kinematografii a audiovizi dostala in memoriam filmařka Ester Krumbachová.
„V Národním divadle jsem se snažil jít proti konzervatismu, ale zásadně jsem narážel,“ říká v rozhovoru šéf Činohry Národního divadla Daniel Špinar, který příští rok předčasně skončí.
U příležitosti 140letého výročí vyhoření historické budovy Národního divadla se mohli hasiči porovnat se svými kolegy, kteří sehráli zásah s dobovou technikou v kostýmech.
Hlediště českých divadel jsou zase zaplněná diváky. Herci pro ně začali po několikaměsíční nucené pauze zase hrát z očí do očí. Zjišťovali jsme, jaký je o jejich hraní zájem.
Od 17. května by se mohla otevřít kina. Většina provozovatelů ale to nejspíš neudělá. Kinaři totiž zatím nesmí prodávat občerstvení, které mnoho návštěvníků láká.
Podle provozně-technického ředitele Národního divadla Václava Peloucha se díky nové točně posune Státní opera na úroveň světových divadelních domů 21. století.
Cítil jsem se nekomfortně v bílých elasťácích, říká pro iROZHLAS.cz první sólista Alexandre Katsapov. Primabalerína Tereza Podařilová pak vypráví, jak vážné zranění mělo znamenat konec její kariéry.
První českou divadelní scénu nejspíš čekají zásadní změny. Národní divadlo v Praze by se mělo stát veřejnoprávní institucí. Teď je příspěvkovou organizací ministerstva kultury. Jednotlivé soubory také čeká osamostatnění. Ředitel Národního divadla Jan Burian předal ministru kultury z KDU-ČSL Danielu Hermanovi novou koncepci české první scény, která s tím počítá.
Shakespearova tragikomedie Troilus a Kresida se nehrála tři sta let. Objevilo ji až 20. století. A nově ji uvádí i pražské Národní divadlo v režii Davida Radoka.