Úspěšný dokument V síti v prostředí autokina na parkovišti Nákladového nádraží Žižkov nebo živé vysílání představení Divadla v Celetné. I to nabízí úterní kultura v době koronaviru.
V moderní umělecká díla se na několik měsíců promění desítky vagónů v Nákladovém nádraží Žižkov. Až do září tato kulturní památka poskytne zázemí netradičnímu festivalu Landscape. Jeho cílem je ukázat různé možnosti proměny veřejného prostoru.
O pražském Nákladovém nádraží Žižkov bude rozhodovat pět různých institucí. Memorandum o proměně skladů v kulturní a vzdělávací centrum podepsalo ministerstvo kultury, hlavní město Praha, třetí městská část a Žižkov Station Development, což je akciová společnost Českých drah a firmy Sekyra Group.
V jindy prázdném chátrajícím areálu Nákladového nádraží na Žižkově je to opět jako na nádraží. Na perónech postávají skupinky lidí, vagóny na kolejištích jsou plně naložené a v přilehlých halách je vyskládána spousta krabic se zbožím. Areál, kterému ještě před několika měsíci hrozila demolice, se stal hlavním místem 15. ročníku výstavy o designu s názvem Designblok.
Ministerstvo kultury dnes oznámí rozhodnutí o památkové ochraně nákladového nádraží na pražském Žižkově. Podle zástupců žižkovské radnice už šéfka resortu Alena Hanáková po deseti letech debat s konečnou platností rozhodla - nefunkční nádraží kulturní památkou je. Na jeho místě chtěla stavět společnost Luďka Sekyry.
Nákladové nádraží Žižkov v Praze je definitivně kulturní památkou. Potvrdila to ministryně kultury Alena Hanáková. Informaci zveřejnil místostarosta Prahy 3 Matěj Stropnický, ministerstvo chce podrobnosti sdělit zítra. Developerská firma Sekyra Group teď nemůže v rámci přestavby budovu zbourat, ale bude hledat její využití.
Ministerstvo kultury znovu rozhodlo, že část Nákladového nádraží na pražském Žižkově je kulturní památkou. Udělalo to už potřetí, protože vlastník objektu – České dráhy – se proti verdiktu vždy odvolal. Může to udělat i tentokrát, má na to lhůtu 15 dnů. Statut kulturní památky podle drah snižuje cenu lukrativní parcely a zvyšuje náklady na opravu památky.
Nefunkční nákladové nádraží na pražském Žižkově se údajně může stát předmětem mezinárodní arbitráže. Upozorňují na to developeři, kteří už deset let vedou s památkáři spory o jeho dalším využití. Jde totiž o největší nezastavěnou plochu v blízkém centru Prahy. Investoři chtěli nádraží zbourat, památkáři prohlásit za kulturní památku. Teď se shodli, že ho přestaví.
Odpověď na to, jaký bude další osud Nákladového nádraží Žižkov v Praze, hledali dnes ministr dopravy Pavel Dobeš a ministryně kultury Alena Hanáková, kteří se přijeli podívat do chátrajícího areálu. Namísto jasných a konkrétních řešení se ale přítomní novináři dočkali jen obvyklých odpovědí typu: ‘prověříme všechny varianty‘ nebo ‘určitě je potřeba s tím něco dělat‘ a podobně.
Ministerstvo kultury znovu prohlásilo nákladové nádraží Žižkov kulturní památkou. Rozhodnutí ale není pravomocné a vlastník objektu Žižkov Station Development se proti němu může odvolat. Učinil tak už v dřívějším řízení, dá se proto předpokládat, že rozklad podá znovu.
Pravděpodobně v nejbližších týdnech se rozhodne o dalším osudu Nákladového nádraží na pražském Žižkově. Památkáři ministerstva kultury posuzují už podruhé, jestli se má unikátní funkcionalistický areál stát kulturní památkou.
Zástupci ministerstva dopravy a radnice Prahy 3 jednali v areálu pražského nákladového nádraží Žižkov o budoucnosti této lokality. Funkcionalistická budova z 30. let chátrá a stále není jasné, jestli se stane kulturní památkou anebo se zbourá.