Podle zákona schváleného minulý týden převezme stát do pěti let všechny železniční operátory. To má podle vlády ušetřit ročně v přepočtu 60 miliard korun, které stát společnostem za provoz platí.
Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
Mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka napsal, že cílem je navýšení příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury a také motivovat dopravce k používání vozů s nižšími emisemi CO₂.
Je to téměř pětina všech nováčků, kteří letos získali oprávnění skupiny B. Vyplývá ze statistik resortu dopravy. Sedmnáctiletí smí řídit auto od letošního ledna v rámci takzvaného systému L17.
Dotace podporující rozvoj nákladní kombinované dopravy namísto silniční nedosahují podle Národního kontrolního úřadu (NKÚ) svých cílů. Úřad viní zejména špatný stav českých železnic.
Španělé mají největší síť vysokorychlostních tratí v Evropě, zároveň i nejnižší náklady na její výstavbu. Může se Česko, které samo vysokorychlostní trať připravuje, v něčem inspirovat?
Podle ministra dopravy se Evropa nemůže uzavřít před čínskou konkurencí, byť je často neférová oproti podmínkám, které mají tuzemské automobilky. Čínská vláda vydává masivní vládní podporu inovacím.
Když se snižování rychlosti loni ve Walesu zavádělo, tak vláda tvrdila, že nečeká, že všichni motoristé opravdu začnou jezdit pomaleji, ale každé snížení rychlosti se prý počítá.
„Pomohlo by i uvolnění pravidel pro zaměstnávání pracovníků ze zemí mimo Evropskou unii, o kterém se mluví dlouhodobě,“ popisuje ředitel Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáš Bicera.
Podle údajů ministerstva dopravy se povinnost absolvovat technickou kontrolu nově týká zhruba 45 tisíc historických aut. Do poloviny září ji absolvovaly přibližně dvě desítky z nich.
Bez definice nemůže policie dodržování bezpečného rozestupu kontrolovat ani přestupky pokutovat. Podle statistik je nedostatečný odstup pátou nejčastější příčinou dopravních nehod.
Už letos mělo Ředitelství silnic a dálnic začít stavět obchvat Dasného a Češnovic na Českobudějovicku. Projekt, na který místní lidé čekají desítky let, se teď ale kvůli nedostatku peněz zastavil.
Od prvního července se vlaky po několika letech vrátí do původní trasy, cesta z Prahy do Brna ale potrvá o několik minut déle než před miliardovou rekonstrukcí a výlukou.
Jde o jeden ze sedmi tzv. ambiciózních českých projektů, které vznikají s podporou Evropské kosmické agentury. Dva mikrosatelity budou analyzovat složení vesmírných nerostů přímo na oběžné dráze.
Česko prošvihlo šanci urychlit výstavbu dálnic za peníze z EU, jako to dokázalo Polsko. „Bez investic v dopravě a energetice nebudeme ekonomicky růst,“ varuje ministr dopravy Martin Kupka.
Ministerstvo školství škrty vnímá spíše nevěřícně. „Částka není návrhem ze strany ministerstva školství. Jde patrně o první verzi návrhu rozpočtu ministerstva financí,“ uvedla mluvčí Aneta Lednová.
Dopis popisuje události na palubě vládního speciálu tak, jak se z pohledu pěti podnikatelů odehrály. Mimo jiné také uvádí, že nezaznamenali výkřik ani prudkou reakci ze strany pracovnice kontroly.
Místo hlasitých rozjezdů a emisí z dieselových lokomotiv chystá Správa železnic elektrifikaci dalších stovek kilometrů tratí v Česku. Pro cestující by to znamenalo zkrácení doby jízdy.
Evropa se poslední dny soustředila na to, jak prodloužit život autům se spalovacími motory. Přitom chce omezit vypouštění skleníkových plynů do atmosféry na polovinu do roku 2030.
„Je možné, že podpoříme občany, aby tady mohla být bytová zástavba. Na konečné vyjádření úřadů čekáme nejen my, ale i vlastníci pozemků,“ říká starosta obce na Břeclavsku.
Ministr dopravy Martin Kupka uvedl, že rozhodnutí o budoucnosti mostu by mělo být představeno do konce tohoto roku. Podle Správy železnic se většina kolokvia shodla, že stav lze označit za „špatný“.