Chrudim vypsala výběrové řízení v červenci. V rámci toho se přihlásily tři firmy, které ovšem přišly s poměrně odlišnými nabídkami. Radnice tedy plánuje soutěž na dodavatele opakovat.
Mimo město se smí ve Finsku jezdit maximálně 100 km/h, mnohde 80 km/h a radary jsou všude. Pokud ale jedete rychleji, pokuta bude záviset na tom, jaké máte příjmy.
„Přístroje jsou drahé, speciálně malé obce si to dovolit nemohou. A výnos z pokut malé obce nedostanou, dostane to zpravidla obec s rozšířenou působností, tedy nadřízený úřad,“ říká Jaroslav Paznocht.
Dopravní policisté v Británii přidávají do aplikace falešná hlášení o policejních kontrolách ve snaze donutit řidiče zpomalit. Dle svých slov tak činí pouze v nebezpečných úsecích.
Řidič hnědé škody Octavia ujížděl policejní hlídce po dálnici D1 silně zvýšenou rychlostí. Zastavila ho až zácpa v centru Brna. I tam se pokoušel prorazit cestu mezi auty.
Tento systém v zúžených úsecích kontroloval každé auto, jestli nepřekračuje maximální povolenou rychlost. ŘSD jej plánuje používat dál v úsecích, kde budou pracovat silničáři.
Vedení Brna se obává, že očekávané statisíce přestupků ročně by úřad zahltily. Někteří radní upozorňují, že tunely podle expertů nejsou nebezpečné. Policie za svým názorem ohledně měření stojí.
Problém byl v tom, že značky, které si obec u výrobce objednala, byly sice originální, ale jakékoli jejich umístění, které upravuje dopravu, není možné udělat svévolně.
Do bezpečnostní akce Speed marathon se policejní hlídky zapojují pátým rokem, loni při ní zkontrolovaly 7500 aut a zjistily 3200 přestupků. Dvě třetiny z nich se týkaly překročení povolené rychlosti.
Lékaři počítají s udržením některých distančních praktik, které zavedli v souvislosti s koronavirovou krizí, píše Deník N. Více si přečtěte v pátečním výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Data ministerstva dopravy ukazují, že úsekové měření skutečně vede ke snížení rychlosti projíždějících aut. Řidiči v takto sledovaných úsecích jezdí průměrně o pět kilometrů v hodině pomaleji.
Podle dopravního experta Romana Budského by bylo ideální, kdyby policisté na rizikových místech měřili pravidelně, a ne jen nárazově při akcích, jako je třeba právě Speed Marathon.
Ministerstvo dopravy zpřísnění legislativy, která by oba typy antiradarů zakazovala, nechystá. O jejich používání chce ale časem jednat s policií, říká mluvčí rezortu František Jemelka.
Radary na měření rychlosti vydělávají i menším městům miliony. Třeba Litomyšl je před více než rokem instalovala na třech místech. Radiožurnálu se podařilo zjistit, na kolik peněz si radnice přišla
Nejmodernější typ policejního radaru umístěný nově na nábřeží ve francouzském Štrasburku natolik rozlítil jednoho z místních řidičů, že na něj vylezl v přestrojení za kohouta.
Na stovkách míst v Česku, která označili občané jako riziková, budou ve středu policisté měřit rychlost v rámci dopravně bezpečnostní akce Speed marathon.
Policisté opráší všechny své radary. Budou s nimi kontrolovat rychlost po celém Česku. Zapojí se do celoevropské akce Speed maraton. Lidé mohou hlasovat o místech, kde mají policisté rychlost měřit.
Kdo překročí v tunelu Panenská na dálnici D8 maximální povolenou rychlost, nemusí mít strach z výraznějšího postihu. Úředníci se totiž nemůžou shodnout, kdo by měl data ze systému zpracovávat.
Úsekové měření na dálnici D1 mezi Lhotkou a Velkým Meziříčím začne naostro ve středu. Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda dosud kamery v úseku fungovaly ve zkušebním režimu.
Antimonopolní úřad definitivně zrušil výběrové řízení na firmu, která měla Ředitelství silnic a dálnic dodat systém pro měření rychlosti na vybraných úsecích dálnic.
Znáte místo, kde řidiči jezdí příliš rychle? Můžete to zkusit změnit a policistům na internetu poradit, kde by měli měřit rychlost. Česko se tak letos poprvé zapojí do akce Speed Marathon.
Řidičů, kteří ve zúžení na dálnici D1 před Brnem překračují maximální povolenou osmdesátku, výrazně ubývá. Na neukázněné šoféry zabralo takzvané úsekové měření a hrozba, že každý, kdo poruší předpisy, dostane pokutu. V ostatních rekonstruovaných úsecích však ministerstvo zatím radary instalovat nebude – a to i přesto, že to ještě vloni slibovalo.
Úsekové měření rychlosti v opravovaném úseku dálnice D1 u Brna začne v jednom směru fungovat o měsíc později. Řidiče tam mají hlídat kamery umístěné na mýtné bráně a na speciálním stožáru. Úřad v Rosicích je připraven začít každým dnem rozesílat obálky s pokutami. Druhou polovinu dálnice, přesněji řečeno jízdní pás od Prahy na Brno, ale dostala na poslední chvíli na starost zcela nepřipravená radnice ve Šlapanicích.
Městská policie loni v hlavním městě přistihla 300 tisíc řidičů při překročení povolené rychlosti. Drtivou většinu z nich zachytily automatické kamery a indukční smyčky skryté pod povrchem silnice.
Úsekové radary na D1, které měly zvýšit bezpečnost dělníků v modernizovaných úsecích, zatím nebudou. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je původně plánovalo instalovat během března, výběrové řízení ale dodatečně napadl neúspěšný kandidát.