Mezitím stále pokračuje vyšetřování tragické nehody, při které zahynulo 179 ze 181 lidí na palubě. Do vyšetřování se zapojil také americký výrobce leteckých motorů GE Aerospace.
Údaje z hlasového záznamníku v pilotní kabině budou převedeny do zvukového souboru, zatímco druhá černá skříňka - záznamník letových údajů - bude odeslána do Spojených států k analýze.
„Je plně schopný komunikovat…Zatím nic nenasvědčuje ztrátě paměti nebo něco takového,“ uvedl během tiskové konference ředitel nemocnice, kde se léčí jeden ze dvou přeživších letecké katastrofy.
Odborníci pro agenturu Reuters zpochybňují, že by závadu podvozku mohl způsobit střet s ptákem. Zároveň se ptají, proč letiště v jihokorejském městě Muan nebylo na nouzové přistání lépe připraveno.
„Většina ze 181 lidí na palubě letadla je považována za mrtvou,“ sdělil vedoucí hasičského sboru v Muanu příbuzným obětí. Mezi cestujícími bylo 82 mužů a 93 žen, včetně pěti dětí mladších deseti let.
Příčina nehody se vyšetřuje, světové agentury píší o možném selhání podvozku. Podle agentury AP jde o jednu z nejhorších leteckých katastrof v historii Jižní Koreje.