Letošní festival proběhne obdobně jako loni v hybridní formě, tedy v Jihlavě i na obrazovkách počítačů. Kromě filmů ocení také nejlepší dokumentární knihu. Ve čtvrtek festival představil také plakát.
Online můžete vidět i některé z dokumentů nominovaných na Českého lva a Ceny české filmové kritiky. Nominaci na obě ceny mají například Jan Daňhel a Adam Oľha.
Online forma umožní, že si tentokrát budou moci festival vychutnat také diváci mimo území České republiky. Velká část filmového programu jim bude dostupná na portálu Dafilms.com.
Když se postavy nového celovečerního snímku Jana Švankmajera jednou ráno probudily z velmi barvitých snů, shledaly, že se proměnily v jakýsi hmyz. Nebo jím možná odjakživa byly…
Má tolik filmařských cen, že by se za ně nemusely stydět ani největší hvězdy stříbrného plátna. Přesto se pozornosti médií striktně vyhýbá. Režisér a výtvarník Jan Švankmajer ovlivnil tvorbu režisérů Tima Burtona i Terryho Gilliama. Dnes se dožívá osmdesáti let.
„Zavřete oči a otevřete okno“, vyzývají návštěvníky autoři výstavy Jiný vzduch, která tento týden začala na Staroměstské radnici v Praze. Najdete na ní přes 400 obrazů, kreseb, koláží i objektů významných českých, slovenských i zahraničních surrealistů.
Od 9. června do 30. října 2011 se koná v Památníku národního písemnictví v Letohrádku Hvězda výstava české poválečné tvorby vycházející ze surrealismu nazvaná Surrealistická východiska 1948-1989 - odklony / návraty / přesahy, která zahrnuje období od poválečného formování tzv. druhé surrealistické generace (sborníky Znamení zvěrokruhu) přes rozšiřující se uskupení z 60. let (sborníky Objekt 1–5) až po činnost obnovené Surrealistické skupiny v Československu v 70. a 80. letech.
V Benátkách začíná 67. ročník Mezinárodního filmového festivalu. O nejvyšší ocenění, Zlatého Lva, bude soutěžit dvacet čtyři filmů z dvanácti zemí. Českou republiku zastupuje snímek režiséra Jana Švankmajera s názvem „Přežít svůj život“, film se však objeví v nesoutěžní sekci. Předsedou poroty se stane americký režisér Quentin Tarantino.