„Je vidět, že skladba diváků se jednak drží a jednak k tomu pořadu usedají celé rodiny. On má velký zásah dokonce i u mladé generace,“ říká pro Radiožurnál mediální analytik Filip Rožánek.
„Měli jsme si říct, co očekáváme od médií veřejné služby ve 21. století. Tohle bylo vždycky nezbytným prvkem debat, ať už ve skandinávských zemích, nebo třeba v Polsku či Německu,“ říká Rožánek.
Děláš videa na sítě? Vyděláváš si tím? Tak se registruj, vyzývá influencery „velká rada”. Překvapila samotné tvůrce i ministra kultury. Kritici se obávají cenzury.
„Navýšení koncesionářských poplatků je přijatelný kompromis. Dorovná inflační vlivy z posledních let, ale není to expanzivní růst,“ vysvětluje mediální analytik Filip Rožánek.
Víc dokumentů, méně detektivek a možná i sportu. Česká televize bude mít od října nového šéfa. A ten má spoustu plánů, jak veřejnoprávní médium změnit. Čím radu oslovil?
„Za mě ukládá data stejně jako jiná sociální síť. Nemyslím si, že je o něco nebezpečnější než třeba Facebook. To bych nemohla mít žádnou síť,“ říká pro iROZHLAS.cz influencerka Anette Rücker.
„Petr Dvořák se snažil nacházet úspory ve fungování televize. Nakonec se mu povedlo spustit nové stanice, ty musel pak uzavřít. Úspory se začnou projevovat i v premiérových pořadech,“ říká analytik.
Odborníci jeho roční působení v úřadu hodnotí spíše negativně, Klíma ale za svým odvoláním vidí politické důvody. „Ve vládě se neřeší věci hlavně podle funkčnosti, ale politických zájmů,“ říká.