Spolkový úřad pro motorová vozidla nařídil firmě Daimler stáhnout z provozu v Německu asi 60 tisíc mercedesů třídy GLK. Podle úřadu zabudoval výrobce do aut s dieslovými motory ilegální software.
Tajná dohoda měla v letech 2006 až 2014 omezit konkurenci při vývoji technologií pro čištění emisí u naftových a benzinových osobních aut. Mohly se tak dopustit porušení antimonopolních pravidel EU.
Na jaře 2017 německé úřady v souvislosti s emisním skandálem zahájily trestní vyšetřování některých zaměstnanců Daimleru kvůli podezření z podvodu a klamavé reklamy.
Zhruba 774 tisíc automobilů Mercedes-Benz v Evropě je vybaveno nepřípustným softwarem pro regulaci emisí. V samotném Německu se uvedený problém podle ministerstva týká 238 tisíc aut.
Šéf Volkswagenu označil testování účinků emisí na opicích a lidech za neetické a zahanbující. Volkswagen, Daimler a BMW financovaly tyto testy v uplynulých letech ve Spojených státech a Německu.
Škodlivost automobilových emisí se v minulosti netestovala jen na opicích, ale dokonce i na lidech. Testy údajně dělala instituce založená německými automobilkami Volkswagen, BMW a Daimler.
Skupina převážně německých automobilek vytvořila společný podnik nazvaný IONITY, jehož cílem je vytvořit do roku 2020 po celé Evropě síť 400 rychlonabíjecích stanic pro elektrická auta.
Do tří let má v Úžici vyrůst sklad pro náhradní díly automobilky Daimler. Největší logistické centrum v Česku bude velké jako tři Karlova náměstí. Pracovat v něm má více než 900 lidí, informuje E15.
Akcie německých automobilek se propadají. Na frankfurtské burze ztratily přibližně tři procenta. Výrobcům aut Volkswagen, Audi, Porsche, Daimler a BMW hrozí miliardové pokuty.
Německé ministerstvo dopravy v pátek potvrdilo, že Spolkový úřad pro motorová vozidla prověřuje automobily společnosti Daimler v souvislosti s novými obviněními ohledně emisí.