Intel se snaží oživit své podnikání a zaměřuje se na smluvní výrobu čipů a procesory pro umělou inteligenci. Akcie firmy však v posledních měsících klesly.
„Měli bychom být na 6 miliardách korun přínosu, za pár let budeme výrazně v plusu,“ tvrdí náměstek ministra průmyslu. „Rád bych viděl analýzu, propočet, kalkulaci toho čísla,“ namítá ekonom.
„Už teď si onsemi chce začít vychovávat lidi, které bude za pár let potřebovat. Management je v tomto velmi optimistický,“ přibližuje ekonomická analytička Českého rozhlasu Jana Klímová.
Americký výrobce polovodičů onsemi rozšíří výrobu ve svém závodě v Rožnově pod Radhoštěm na Vsetínsku. S vládou teď bude jednat o investičních pobídkách.
Tchajwanský čipový průmysl patří mezi nejmodernější na světě a ostrov produkuje vůbec nejvíc polovodičů ze všech států. A pokud jde o ty nejvýkonnější, ostrovní země nemá ve světě konkurenci.
V souvislosti se stavbou fabriky v Drážďanech byla před pár týdny v Německu i delegace českých senátorů zjistit, jestli by z drážďanských závodů nemohly těžit také firmy z Ústecka.
Obchodníci produkty z germania a gallia nesmí vyvážet, dokud neobdrží speciální licenci. Zpřísnění režimu pro vývoz považuje agentura Reuters za další etapu obchodní války mezi Čínou a USA.
Kancléř Olaf Scholz nyní oznámil, že spolková země dá do podpory čipového byznysu z mimorozpočtového rozvojového a klimatického fondu astronomických 20 miliard eur (480 miliard korun).
Má jít o malé zařízení s ohebnými „vlákny,“ kterých je přibližně 64. Elon Musk řekl, že testování čipů na lidech by mohlo začít do půl roku. Zatím se provádí testy na opicích a prasatech.
Americká společnost Micron plánuje masivní investice do výroby čipů v USA. Poprvé v dějinách tak bude čipy vyrábět na domácí půdě. V současnosti, ale bojuje s přebytkem na trhu a snižuje výrobu.
Po Senátu ve čtvrtek zákon, v rámci kterého bude uvolněno v přepočtu přibližně 6,8 bilionu korun na podporu výrobců čipů, schválila americká Sněmovna reprezentantů poměrem hlasů 243 ku 187.
Podle agentury Reuters jde o rekordní akvizici v čipovém průmyslu. Advanced Micro Devices věří, že akvizice zlepší pozici firmy v klíčových oblastech jako datová centra nebo automobilový průmysl.
V českém tisku se v úterý dočtete, že české předsednictví v Radě Evropské unie může být zajímavá příležitost pro firmy. Vláda už teď vypisuje jednu veřejnou zakázku za druhou, píše deník E15.
Automobilka očekává, že se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat ve druhém pololetí letošního roku. V předloňském roce firma dodala přes milion vozů.
Na zimních olympijských hrách v Pekingu budou přísnější opatření proti covidu-19, píše Deník N. A jediný výrobce čipů v Česku chce navýšit výrobu, píší Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií.
Německé kovodělné sdružení očekává, že zásoby pro Evropu budou vykoupené v řádu několika týdnů. Hliníkové slitiny jsou důležité hlavně pro elektromobily, protože se díky nim výrazně snižuje váha auta.
Německo, kde má automobilový průmysl velmi silné zastoupení, je nyní na začátku druhé vlny přerušování výroby v důsledku nedostatku čipů. Například Opel jednu ze svých továren otevře až v lednu.
Desetitisíce lidí, kteří nebudou moct chodit do práce, by podle dřívějšího vyjádření zástupce odborů KOVO Jaroslava Povšíka měli pobírat 85 procent mzdy. Dá se ale čekat, že tohle číslo ještě klesne.
Podle Škody může za nedostatek polovodičů snížení produkce výrobců v Asii, a to kvůli pandemii koronaviru.
Naposledy stály výrobní linky v týdnu od 27. září.
Šéf Škody vyjádřil naději, že potíže s nedostatkem čipů v příštích týdnech poněkud poleví. „Čipová krize bude pokračovat také v příštím roce, ale snad už nebude tak silná jako v roce 2021,“ dodal.
„Situaci sledujeme na denní bázi,“ řekl Paroubek. Celozávodní dovolená v Toyotě skončila 15. srpna, tři týdny pak byla výroba zcela odstavena kvůli nedostatku čipů.
V Česku se letos nevyrobí minimálně 70 000 osobních aut kvůli celosvětovému nedostatku čipů. Celkově letos tuzemské automobilky předpokládají produkci okolo 1,3 milionu vozů.
Problémy s dodávkami čipů vedly k nedostatku nových automobilů, což tlačí vzhůru ceny nových i ojetých vozů. Firma Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě.
Nedokončená auta Škoda zatím dává na odstavné plochy, které mají kapacitu 55 tisíc vozů. V současnosti je na nich podle Oeljeklause odstaveno 33 tisíc vozů.