Po střetu se zvěří má řidič postupovat jako při jiné nehodě. Jen v minimech případů není nutné volat policii - když je škoda na autě pod 100 tisíc a je jasné, že není zraněný ani člověk, ani zvíře.
Na českých silnicích přibývá nehod, které způsobí únava nebo mikrospánek. Za celý loňský rok jich bylo, jak ukazují data Centra dopravního výzkumu, přes 1600.
Řidiči, kteří přijdou o řidičský průkaz na osmnáct a více měsíců nebo odmítli test na alkohol a drogy, budou muset podstoupit terapeutické kurzy. Přihlásit se na ně mohou online od dubna.
Pokud řidiči budou znát asistenční systémy v autech, bude podle Besipu ještě méně dopravních nehod. I tak podle policie mají pomocné funkce v autě vliv na snížení nehodovosti v Česku.
Provoz elektromobilů se jejich majitelům brzy prodraží, upozorňuje Deník. Lidové noviny zase informují, že Česko vybralo rekordní daň z hazardu. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Celkem si výzkumné týmy mezi sebou rozdělí téměř 402 milionů korun. Informovalo o tom v úterý ministerstvo dopravy. Úřad už loni vybral 48 projektů, mezi které rozdělil téměř půl miliardy korun.
Prodej elektrokol se každým rok zvyšuje, zvyšuje se ale také jejich počet, které si nechávají majitelé nelegálně upravovat. Většinou chtějí zvýšit maximální rychlost z 25 na 50 km za hodinu.
Alespoň jeden trestný bod mělo téměř půl milionu řidičů. Přesto je to nejnižší číslo od zavedení bodového systému. Nejčastějším přestupkem je překročení rychlosti.
Zjištěné nedostatky se týkají hlavně způsobu, jakým ministerstvo budování systémů řídí, informuje NKÚ. Vytyčené cíle jsou podle něj obecné a potřebné ukazatele resort nestanovil.