I bez dalšího zpoždění bývají termíny dodávek v leteckém průmyslu v posledních letech opožděné. Firma se v poslední době dostala pod tlak úřadů a veřejnosti kvůli opakovaným nehodám tohoto modelu.
Odpadlý kus letadla za letu, mrtvý whistleblower a vyšetřování Federálního úřadu pro letectví. To všechno spojuje jméno výrobce dopravních letadel Boeing.
Nehoda se stala 5. ledna, několik minut po startu letu 2182 společnosti Alaska Airlines. Piloti tak byli nuceni vrátit se zpět na letiště. Nikomu z cestujících a členů posádky se nic nestalo.
Letadla Boeing 737 MAX 9, která kvůli incidentu ze začátku ledna nemohla létat, se vrátí do provozu zřejmě koncem týdne. Americký Federální úřad pro letectví však sdělil, že nepovolí rozšíření výroby.
Společnost Boeing se začátkem ledna dostala na titulní stránky novin, když jednomu z jejích strojů 737 MAX 9 ve službách amerických aerolinek Alaska Airlines za letu odpadla část trupu.
Stroj se dostal do výšky skoro 4900 metrů, poté kvůli nehodě provedl obrat a vrátil se do Portlandu. Podle serveru FlightAware strávil ve vzduchu 19 minut.
Záchranáři se na místě od vojáků dozvěděli, že všech devět lidí na palubě stroje se dostalo na břeh, informovala agentura AP s odvoláním na mluvčí pohotovosti v Honolulu Shayne Enrightovou.
„Model 737 MAX je bezpečný,“ řekl Muilenburg po pádu letu aerolinek Lion Air třeba televizi FOX. Podobně mluvil i po nehodě Etiopských aerolinek v březnu 2019.
Šest let starý Boeing 737-800 havaroval v Čuangské autonomní oblasti Kuang-si v pondělí. Čínské úřady potvrdily, že všech 123 cestujících a devět členů posádky zemřelo.
„Na místě byly nalezeny trosky letadla, ale doposud se nepodařilo najít nikoho z lidí na palubě, s nimiž byl ztracen kontakt,“ uvedla v úterý ráno televize CCTV po více než 18 hodinách od havárie.
Letadlo společnosti China Eastern Airlines se 133 cestujícími na palubě havarovalo v horách na jihu Číny. Informovala o tom dnes agentura Reuters s odvoláním na místní média.
Prokuratura se domnívá, že pilot zlehčoval výkon systému, aby se firma vyhnula rozsáhlému a nákladnému dodatečnému výcviku pilotů. Podle úřadů to vedlo k tomu, že havarovaly dva stroje havarovaly.
Spoj mířil z Jakarty do města Pontianak v západní části Bornea. Podle místních médií objevili rybáři u souostroví Tisíc ostrovů severně od Jakarty kusy kovu, které by mohly být částmi letadla.
Dohodnutá suma pokryje kompenzaci pro příbuzné obětí leteckých neštěstí letounů Boeing 737 MAX, odškodné zákazníkům aerolinií, které nemohly tento typ letadel používat, a rovněž pokutu.
Na palubě Boeingu 737-800 bylo 191 osob. Stroj při přistávání v hustém dešti a za špatné viditelnosti přejel ranvej, sjel více než deset metrů dolů po svahu a pak se jeho trup rozlomil na dvě části.
Letadlo armáda sestřelila podle Teheránu neúmyslně. Letoun měl prolétávat v blízkosti citlivého vojenského zařízení, které patří revolučním gardám, a bylo omylem považováno za nepřátelský cíl.
Krok oznámil šéf íránské organizace pro civilní letectví. Ten přitom nedávno odmítl Boeingu vydat černé skříňky letadla. Kanadský premiér Justin Trudeau řekl, že letadlo zasáhla íránská raketa.
Boeing o problému s prasklinami úřad FAA informoval, když se závady objevily na letadle 737 NG, které upravovali v Číně. Úřad uvádí, že prohlídky objevily podobné praskliny i u dalších letadel.
Úřad uvedl, že jej o potížích strojů 737 NG informovala sama firma s tím, že se při úpravách často používaného letadla našly praskliny. Podobné závady se objevily i na několika dalších letadlech.
Letoun, který mířil do egyptského rudomořského letoviska Hurgady, bezpečně přistál a nikdo nebyl zraněn. Stroj typu Boeing 737-400 měl na palubě 151 cestujících a devět členů posádky.
Místní poplach muselo v pondělí vyhlásit pražské letiště Václava Havla. Důvodem byly potíže Boeingu 737-700 společnosti Smartwings, které mířilo z Kodaně.