Aviatik Roman Kramařík se vydal na své životní dobrodružství. Chce jako první Čech sám obletět svět. Čeká ho bezmála 40 tisíc kilometrů. Poletí přes tři oceány a tři kontinenty.
Cestující zpozorněli poté, co uslyšeli hlasitou ránu zhruba 35 minut před plánovaným přistáním v Honolulu. Pilot letadla okamžitě podal hlášení a zahájil nouzové přistání.
Velikému zájmu se v Chebu těší víkendový letecký den. Pořadatelé z místního ultralight klubu program zaměřili na průřez historií československého letectví.
Že se dnes kromě textu nebo fotografie dá vytisknout třeba i plastová figurka, už jste asi slyšeli. Víte ale, že pomocí trojrozměrného tisku vznikají i součásti leteckého motoru?
Pardubice si ve čtvrtek připomněli 90. výročí úmrtí svého rodáka Jana Kašpara. První český aviatik zemřel v pouhých 43 letech. Jeho smrt je dosud zahalena tajemstvím, dobový tisk uvádí jako příčinu zápal plic, spekuluje se i o sebevraždě.
Společnost Airbus Group plánuje do konce roku otestovat prototyp samopilotovaného létajícího auta. Nový vůz by měl odstranit problémy s chaosem na silnicích. Uvedl to generální ředitel Airbusu Tom Enders na digitální technologické konferenci v Mnichově.
Francouzský vynálezce a konstruktér Louis Blériot vstoupil přesně před 105 lety do historie. Jako první přeletěl průliv La Manche. Let z francouzského Calais do britského Doveru mu trval necelých 40 minut.
Pardubická radnice dnes obdrží petici za podobu památníku prvního českého aviatika Jana Kašpara. Odborná komise vybrala už v květnu návrh architekta Petra Pinkase. 37 metrový sloup s aviatickým ukazatelem směru větru však připadá odborníkům na letectví zavádějící.
Pardubice budou mít po 20 letech nový památník. Postaví ho Janu Kašparovi, prvnímu českému aviatikovi. Radnice před časem vypsala architektonickou a výtvarnou soutěž, odborná komise pak vybírala ze 47 návrhů. Do finále se dostalo šest z nich. S rozhodováním o vítězi by měla městu pomoct veřejnost.
Zaječice mají necelých tisíc obyvatel a právě tady se 30. července 1891, tedy před sto dvaceti lety, narodil Josef Kábele, který se v dospělém věku věnoval pokusům s létajícími stroji. Sestavil i létající kolo podobné tomu, které známe díky Jaroslavu Foglarovi, a v 30. letech minulého století ho vyzkoušel v praxi. Ježek v kleci totiž měl nejspíš reálný základ.