V Suezském průplavu opět uvázla nákladní loď. Podařilo se ji vyprostit

V Suezském průplavu v Egyptě uvázla ve čtvrtek brzy ráno nákladní loď. Blokovala dopravu na jedné z nejvytíženějších vodních cest na světě. Loď plující pod hongkongskou vlajkou se nakonec podařilo vyprostit, ve frontě za ní stála čtyři další plavidla. Informovala o tom agentura Reuters s odkazem na provozovatele průplavu Leth Agencies a námořní radary.

Aktualizováno Káhira (Aktualizováno: 10:26 25. 5. 2023) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kontejnerová loď proplouvá Suezským průplavem (archivní foto)

Kontejnerová loď proplouvá Suezským průplavem (archivní foto) | Foto: Mohamed Abd El Ghany | Zdroj: Reuters

„Loď Xin Hai Tong 23 uvázla na kilometru 159,“ uvedla na twitteru Leth Agencies. „Zůstala za ní čtyři plavidla z brzkého ranního konvoje a navíc skupina lodí, která měla podle plánu vplout do Suezského průplavu zhruba v 6.00 (5.00 SELČ),“ uvedl správce kanálu.

Podle Leth Agencies uvázla loď v průplavu na více než tři hodiny. Na jejím vyproštění pracovaly remorkéry. Úřad byl informován, že má loď problém s pohonem. Podle správy kanálu se provoz na jedné z nejvytíženějších vodních cest na světě obnoví po odtažení plavidla.

Loď dlouhá téměř 190 metrů vyplula z přístavu v Saúdské Arábii a je určena k přepravě volně loženého zboží, informovala agentura Reuters.

Kvůli silnému větru v roce 2021 uvázla v Suezském průplavu obrovská kontejnerová loď Ever Given, která na šest dní zastavila provoz v obou směrech a narušila celosvětový obchod.

Suezský průplav je klíčovou infrastrukturou pro celosvětovou námořní dopravu a představuje nejkratší námořní trasu mezi Asií a Evropou. Kanálem se přepravuje zboží, které se na celosvětovém obchodě podílí asi 12 procenty.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme