Pařížská radnice za dva roky omezí vjezd aut do centra města. Starostové jsou skeptičtí

Paříž za dva roky citelně omezí průjezd městem. Plán má eliminovat přibližně polovinu denních jízd autem přes centrum francouzské metropole. Tento týden radnice představila podrobnosti plánu, a hlavně datum. Omezení začne platit v roce 2024, kdy se v Paříži mají konat letní olympijské hry, informovala agentura Bloomberg.

Paříž Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Doprava v Paříži (ilustrační foto)

Doprava v Paříži (ilustrační foto) | Foto: Cocoparisienne | Zdroj: Pixabay | Licence Pixabay,©

Paříž se tak stane po Madridu teprve druhým velkým evropským městem s obdobným dopravním omezením. Zóna na obou březích Seiny bude mít rozlohu 14 kilometrů čtverečních a řidiči do ní budou moci vjet na nákup nebo na návštěvu.

Paříž chce úplně změnit zahájení olympijských her. Nebude na stadionu a uvidí ho na 600 000 lidí

Číst článek

Bez omezení se v ní budou nadále pohybovat vozidla veřejné dopravy, místní obyvatelé, hoteloví hosté a lidé se zdravotním hendikepem.

Řidičům, kteří si přes centrum krátí průjezd městem, ale bude hrozit pokuta. Mohou ji dostat při namátkové policejní kontrole vozidel, která zónu opouštějí.

Počítá se také s kamerovým monitorovacím systémem, který rozpozná registrační značku auta. Jízdy tohoto typu mají podle radnice značný vliv na dopravní zácpy a na množství emisí, neboť představují asi polovinu celkového objemu automobilových cest.

Místo po zemi vzduchem. Pařížské předměstí s metrem propojí 4,5 kilometru dlouhá lanovka

Číst článek

Třebaže se plán může jevit drasticky, je to mírnější postup proti autům v metropoli, než radnice pod vedením Anne Hidalgové původně plánovala. Dříve se totiž očekávalo, že přísnější pravidla budou platit už letos. Termín se odložil, aby město mohlo plán důkladně konzultovat s veřejností.

Starostové městských obvodů, na které se zóna vztahuje, jsou k plánu skeptičtí a razantní postup radnice vůči autům kritizuje čím dál hlasitěji také veřejnost.

K určité opatrnosti mohou vybízet i dřívější zkušenosti. Když byla totiž v roce 2016 ve městě zřízena pěší zóna na nábřeží Seiny, kde dříve jezdilo hodně aut, zvýšila se zpočátku přetíženost okolních alternativních tras.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme