Google čeká na verdikt Evropského soudního dvora
Internetová společnost Google se dozví verdikt Evropského soudního dvora o používání klíčových slov ve svých aplikacích. Jde o její reklamní systém AdWords. V něm si inzerenti zvolí klíčová slova, která uživatele navedou na jejich reklamu.
Problém nastal, když některá slova shodná s ochrannými známkami známých značek navigovala na reklamu napodobenin originálního zboží.
S firmou Google se ve Francii soudí o užívání svého jména například značka Louis Vuitton. Po napsání jména společnosti nebo zkratky LV totiž aplikace AdWords ukáže nejen reklamu světoznámé módní firmy. Objeví se také inzeráty na napodobeniny jejích výrobků.
Společnost Vuitton a další firmy se domáhaly u soudu ochrany svého jména použitého jako klíčové slovo. Francouzský kasační soud se obrátil na Evropský soudní dvůr v Lucemburku s otázkou, jestli jde v evropské legislativě o porušení autorských práv.
Stanovisko generálního advokáta říká, že použití klíčového slova shodného s nějakou značkou není protiprávní. Názorem advokáta není soud vázaný. Většinou se jím ale řídí.