Americký řetězec Walmart rozšíří svou nabídku o střelné zbraně
Už tak bohatou nabídku chce největší americký řetězec Walmart rozšířit ve stovkách svých prodejen ještě o střelné zbraně.V regálech prodejen Walmart lze najít takřka vše potřebné k životu, od plenek až po rakve. Firemní politika by se dala shrnout do sloganu „Vše pod jednou střechou a za nejnižší ceny“.
V roce 2002 dosáhl americký režisér Michael Moore stažení zbraní z celé řady obchodních řetězců. Jeho film Bowling for Columbine na pozadí střeleckého masakru na střední škole vypovídal o postoji celého národa ke střelním zbraním.
Zbraň vlastní asi čtyřicet procent Američanů a ve společnosti není vůle jakkoliv jejich držení omezovat. A to i navzdory tomu, že každý rok zemře ve Spojených státech přes třicet tisíc lidí na následky střelby; ať už jde o sebevraždy, nešťastné náhody nebo zločiny. Je to přibližně polovina z celkového počtu amerických obětí vietnamské války.
Přesto budou zbraně nově opět k sehnání v asi polovině obchodů Walmart. A to nejen na vesnicích nebo v loveckých oblastech, ale také v některých městech.
Jak jednoduché je pořídit si ve Walmartu pušku vyzkoušel i jeden francouzský turista, který se svým videem pochlubil na internetu. A kde je pult s puškami ví i křehká blondýnka, která zrovna nakupuje sportovní oblečení. V regálech přitom vedle sebe leží basketbalové míče, lovecké luky i náboje do pušek a pistolí.
'Aby se vám lépe mířilo'
Ženě za pultem není divné, že si o zbraň řekl mladík s jasně francouzským přízvukem, tedy cizinec. Hned se ho vyptává, jakou by si vlastně představoval.
Následně mu na sebeobranu doporučí pušku i s optikou, prý aby se mu na případné útočníky lépe mířilo. Jako přidaný bonus je puška i maskovaná. Tento sebeobranný skvost je k mání za 400 dolarů.
Pro úplnost lze dodat, že tři čtvrtiny zákazníků Walmartu jsou republikáni.