Influenceři po kritice odmítli vládní peníze na kampaň proti dezinformacím o očkování
Čtvrteční oznámení vlády premiéra Andreje Babiše (ANO) o vstupu na sociální síť TikTok vzbudilo rozruch, stejně jako zahájení osvětové kampaně. Kabinet zvolil ke spolupráci influencery Jakuba Gulaba a Annu Šulcovou. Gulabova firma měla na kampaň poslat půl milionu korun, a to na koupi reklamního prostoru. Influencer ale v pátek večer kvůli kritice oznámil, že peníze nepoužije.
S Gulabovou firmou Medialer, která vznikla teprve koncem loňského roku, se na videích a obsahu pro sociální sítě podílela Anna Šulcová.
Babišova vláda vstoupila na TikTok. Za kampaň na sociálních sítích zaplatila půl milionu
Číst článek
Dvojice chce vyvracet dezinformace o nemoci covid-19 a očkování, a to s pomocí českých odborníků - mezi nimi epidemiologem Petrem Smejkalem z pražského IKEM či současným ministrem zdravotnictví za ANO Janem Blatným.
Peníze na kampaň měly sloužit k nákupu reklamního prostoru na sociálních sítích, napsal server Hlídacípes.org. Sérii několika videí podle Úřadu vlády Šulcová s Gulabem vytvořili na vlastní náklady.
Online kampaň měla cílit především na Facebook, Twitter, YouTube, Instagram a také TikTok. Právě volba čínského TikToku se setkala s největší kritikou. Využívají ji totiž hlavně děti a mladiství.
V pátek večer Jakub Gulab oznámil, že peníze od vlády nevyužije. „Když jsme ale viděli, co tahle nabídka pomoci způsobila, moc nás to mrzelo a rozhodli jsme se mediální podporu odmítnout a využijeme pouze organickou propagaci, peníze na nákup reklamního prostoru nebudou využity,“ napsal Jakub Gulab na svém twitterovém účtu.