Nejoblíbenějším tuzemským turistickým regionem Čechů je Šumava
Dvě třetiny českých turistů získávají informace o možnostech cestování po republice z internetu. Vyplývá to z průzkumu trendů v domácím cestovním ruchu, který vypracovala společnost Ipsos Tambor pro vládní agenturu na podporu turistiky Czechtourism. Z průzkumu také vyplývá, že nejoblíbenějším tuzemským turistickým regionem Čechů se letos stala Šumava.
Šumava letos přilákala ze všech krajů nejvíc návštěvníků, kteří přijeli ze vzdálenosti větší než 100 kilometrů. Jak na Rádiu Česko uvedla manažerka oddělení výzkumu trhů a trendů Czechtourism Markéta Vogelová, Šumava je mezi domácími turisty oblíbená už dlouhodobě.
„Turisté tam jsou nejspokojenější nejen se službami, ale s celkovou nabídkou atraktivit. Šumava nabízí širokou škálou činností. Je tam možné sportovat, navštěvovat atraktivní historická města, zámky a podobně. A hlavně je tam turistické vyžití během celého roku, nejen v hlavní sezóně,“ přiblížila.
Výsledky průzkumu přiblížila na Rádiu Česko manažerka oddělení výzkumu trhů a trendů Czechtourism Markéta Vogelová.
Právě jeden z nejznámějších jihočeských zámků Hluboká nad Vltavou chce podle kastelána Miroslava Pavlíčka zvýšit spokojenost návštěvníků také tím, že jim své prostory otevře i přes zimu.
„My prezentujeme první polovinu trasy B, tedy soukromých apartmánů. Návštěvník si projde loveckou jídelnu, dostane se do apartmánu posledního držitele zámku – doktora Adolfa Schwarzenberga. Tyto prostory můžeme temperovat narozdíl od ostatních, kde to nelze provádět,“ vysvětlil.
Lázně lákají i díky historickým hodnotám
Druhou nejčastější destinací jsou Krkonoše, pak následuje Podkrkonoší a lidé hodně jezdili také do západočeských lázní. „V tom západočeském trojúhelníku jsou úplně nejnavštěvovanější Karlovy Vary, Mariánské lázně a Františkovy lázně. A není to jen díky různým léčebným procedurám, ale také kvůli jejich historické hodnotě,“ dodala Vogelová.
Co se týče Prahy, ta je podle ní navštěvovaná z větší části zahraničními turisty. „Ale v posledních letech se nám daří nalákat do hlavního města i domácí turisty. Ti jsou v Praze spokojeni především s dopravní dostupností. Naopak nejsou spokojeni s vyššími cenami, které jsou v Praze ve srovnání s ostatními regiony v České republice,“ vysvětlila.