Na Čechy platí letáky, při nákupu potravin se podle nich rozhoduje 40 procent domácností
Na české zákazníky stále víc zabírají kampaně, kterými obchodní řetězce lákají na slevy. Vyplývá to z průzkumu Shopping Monitor, který zveřejnila analytická společnost Incoma GfK.
Podle letáků se při nákupu potravin rozhodovalo v minulém půlroce 40 procent domácností. To je nejvíce za celé dosud sledované období, od roku 1997.
„Nárůst je skutečně velmi výrazný za posledních pár let. Je to o 10 procentních bodů, což je v takových věcech hodně,“ podotýká ředitel výzkumu společnosti Incoma GfK Zdeněk Skála.
Na druhou stranu roste počet lidí, kteří letáky ve svých schránkách vidět nechtějí nebo je okamžitě zahazují.
Jaký mají lidé vztah k letákům, vysvětloval ředitel výzkumu společnosti Incoma GfK Zdeněk Skála
„Celkový vývoj jde spíše k tomu, že lidé přestávají dělat zbytečné věci. Buď se letáky důsledně řídí a používají je, nebo se na ně ani nepodívají,“ hodnotí situaci ve společnosti Skála.
Česká společnost se pomalu mění a ekonomická krize situaci ještě popohnala kupředu. Lidé se chovají racionálněji a nad slevami více přemýšlejí.
„Zákazníci jsou čím dál schopnější odlišit férovou nabídku od té neférové. Takovéhle praktiky jsou nebezpečným krokem, protože to každý velmi rychle odhalí a dopady na image obchodníka jsou dlouhotrvající,“ upozorňuje Zdeněk Skála.