Křístek v pražském dopravním podniku končí, nahradit ho má Jaroslav Ďuriš

Pražský dopravní podnik znovu mění ředitele. Dozorčí rada dnes přijala rezignaci Milana Křístka, který firmu řídil rok. Radní ho odvolali z představenstva společnosti a zároveň představenstvu doporučili Křístkovo odvolání z funkce ředitele.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Milan Křístek (na archivním snímku) po neshodách s vedením Prahy končí ve funkci ředitele a předsedy představenstva pražského dopravního podniku. Dozorčí rada přijala jeho rezignaci

Milan Křístek (na archivním snímku) po neshodách s vedením Prahy končí ve funkci ředitele a předsedy představenstva pražského dopravního podniku. Dozorčí rada přijala jeho rezignaci | Zdroj: ČTK

Firmu by měl vést šéf českobudějovického dopravního podniku Jaroslav Ďuriš, který Křístka také nahradí v představenstvu.

Pražský primátor Tomáš Hudeček z TOP 09 vysvětlil, že není důvod vypisovat nové výběrové řízení. Budou respektovat výsledky předchozího. „Další v pořadí je tedy pan inženýr Ďuriš," řekl.

V pondělí se sejde představenstvo, které si zvolí nového předsedu a také generálního ředitele podniku. Na toto místo radní doporučují právě Ďuriše. V médiích je zmiňovaný jeho dobrý vztah s odbory.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hosty Radiožurnálu byli pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) a předseda Výboru pro dopravu za v zastupitelstvu hlavního města Karel Březina (ČSSD)

Křístek rozhodnutí rady přijal a z vedení firmy okamžitě odejde. Prý se ukázalo, že Praha měla řešení předem připravené.

Svou rezignaci nabídl v úterý. Ze strany hlavního města prý necítil žádnou podporu. Neshody Křístka a magistrátu se týkaly mimo jiné i zdražení jízdného.

Podle Hudečka měl ale Křístek podporu v řešení problémů podniku silnou. I proto považuje jeho odchod za správný krok.

„Dlouhodobě se neřešila absolutní priorita - velmi podivně uzavřená smlouva (s firmou Škoda Transportation, pozn. red.) na dodávku 250 tramvají za 20 miliard korun, a neaktivní přístup k řešení této smlouvy jako absolutní priority je, myslím si, jeden z důvodů, kvůli kterému je v podstatě v souladu s názorem Rady hlavního města Prahy, že generální ředitel byl dnes odvolán,“ míní.

Předseda Výboru pro dopravu v zastupitelstvu hlavního města Karel Březina (ČSSD) si myslí, že Křístek odváděl svou práci relativně dobře, ale chápe, že si nerozuměl s pražskými radními. Pro dopravní podnik tak podle Březiny nebyl nejhorší Křístek, ale poslední dva roky, kdy se v čele společnosti vystřídalo už pět generálních ředitelů.

„Jsem přesvědčen o tom, že další generální ředitel by měl být přijatelný pro větší část politického spektra v hlavním městě Praze a měl by dostat určitou stabilitu na delší časové období,“ myslí si.

Simona Bartošová, Jaroslav Gavenda Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme