Jihomoravský kraj po letech mění grafiku včetně loga, zaplatil zhruba dva miliony korun
Jihomoravský kraj představil nové logo a další vizuální prvky. Vedení hejtmanství přichází se změnou grafiky po osmi letech. Za nové návrhy zaplatil úřad asi dva miliony korun.
Logo tvoří modrý nápis Jihomoravský kraj, kde písmeno M je větší a červené. Modrá a červená barva nahradily předešlou modrou, žlutou a zelenou.
„Byl vybrán návrh, který je založen na jednoduchosti, minimalismu a nadčasovosti,“ vysvětlila pro Český rozhlas Brno mluvčí hejtmanství Monika Brindzáková.
„Je to čistá typografie, která ale má své základy v moravské tradiční tvorbě. To znamená, vychází z tradičních barev, tvarů a moravské keramiky fajáns, krojů a samozřejmě i architektury,“ doplnila.
Písmeno M je výrazné proto, že jeho tři nožky symbolizují historii, současnost a budoucnost, takže je podle tvůrců nápis nadčasový.
Na toto písmeno navíc začínají dominanty jako Morava, Macocha, Moravský kras, Mohyla Míru, ale také modrotisk nebo muzea. V klipu kraj znázornil písmeno M jako klenbu historických staveb, obrysy střech vinných sklepů, ale také jako obrácené poprsí slavné Věstonické Venuše.
Logo kraj postupem času zavede na web, tiskoviny, reklamní předměty, bannery, ale i na smlouvy.
Grafika za dva miliony
Náklady na celou zakázku byly téměř dva miliony korun. Za ně vznikla dvě loga, jedno pro Jihomoravský kraj a jedno pro region Jižní Morava, obě ve stejném červeno-modrém provedení.
„Vznikly dva vizuální styly a dva manuály. Součástí zadání byl kraj jako takový a potom také destinační značka," upřesnila mluvčí Jihomoravského kraje.
Kraj vypsal na podobu loga výběrové řízení. Ze šesti návrhů čtyř agentur vybírala odborná komise. Byli v ní politici, ale především odborníci. „Rozhodli jsme se pro změnu na základě hodnocení nezávislého názoru odborníků, kteří doporučili modernější pojetí komunikace včetně loga kraje," uvedl hejtman Bohumil Šimek z ANO.
S logem je spokojený. „Věřím, že se nám prostřednictvím tohoto moderního vizuálního stylu podaří prezentovat, co kraj dělá, jaké jsou jeho priority, a zejména že dojde k jednotné komunikaci kraje jako správního celku i kraje jako destinační značky," dodal Šimek.