Experti postrádají kritéria kvality učitelské práce
Česku podle světových expertů chybí popis toho, co má učitel splňovat. I hodnocení žáků by se mělo zlepšit
Česku chybí standard kvality profese učitele. Neexistuje tak žádná představa o tom, jak vypadá kvalitní práce pedagoga. Upozorňují na to experti OECD, kteří posuzovali systém hodnocení na českých školách loni na jaře. Podle nich by se také měla zlepšit kvalita hodnocení žáků učitelem.
Další doporučení Radiožurnálu přiblížila Jana Simonová, spoluautorka projektu:
„Soustředit se na propojení jednotlivých částí systému do jednoho celku a zaměřit systém hodnocení na zlepšování výsledků žáků. Zároveň je zde doporučení zavést standardizované hodnocení, známé testy, ovšem založit ho na spolehlivých a důvěryhodných principech.“
„Rozhodně to není tak, že by oni vlastně doporučovali systém zavést tak, jak je v současné době v Česku zaváděn,“ uvedla Simonová.
Jak se bude ministerstvo školství doporučeními expertů řídit, řekne dnes šéf úřadu Josef Dobeš. Zveřejní také podrobnější výsledky pilotního testování srovnávacích zkoušek žáků pátých a devátých tříd.