„Pokud vám přijde na konzervatoř mladý, zkušený muzikant a vy z něho uděláte profesionálního hráče a potom ho vidíte v různých kapelách či v televizi víte, že jste svou práci dělal dobře,“ říká Fečo.
„Ředitelé mají několik možností. Zaprvé dofinancování z rezervy. Jednání se zřizovatelem. Nebo vyčkat na přehodnocení v polovině roku,“ radí náměstek ministra školství Nantl.
„Mzdy na vysokých školách vzrostly o 36 procent a vědecké peníze o 37 procent za čtyři roky, ale v regionálním školství došlo k růstu platu o víc než 50 procent,“ říká bývalý ministr školství.
Výtvarník Černický si v otevřeném dopise stěžuje na omezení svobody slova ze strany studentů na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Jedná se hyperkorektnost ze strany studentů, nebo nepochopení učitelů?
„Tuhle cenu vnímám už od počátku spíše reprezentativně. Jestli ji můžu rozsekat na 1000 kousků a poslat, tak bych ji poslala všem dobrým učitelům, které znám,“ řekla učitelka.
Nejčastější formou šikany mezi žáky jsou ponižování, pomlouvání a podobné projevy verbální šikany a kyberšikana, tedy ubližování přes internet. Více se na školách objevuje i šikana učitele.
„Když za mnou přišel, seděla jsem mezi spolužáky asi ve třetí lavici. Přisedl si a dal ruku na moje stehno a pak pokračoval na rameno,“ popsala jedna ze studentek zkušenost s pedagogem.
„Takže lze říci, že pokud novelu schválíme, je možné, aby ve školách učili nekvalifikovaní učitelé. Pak budou učit právě v těchto regionech, kde už v současnosti jsou ty vzdělávací výsledky slabší.“
Ministerstvo školství chce změnit způsob, jak jsou asistenti přidělováni do škol dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Jsou tyto parametry nastavené správně?
„Matematika je takový ten předmět, kde je hrozně důležité mít dobré základy, a na nich pak dále stavět,“ říká Marek Valášek, čerstvý držitel ceny Zlatý Ámos.
Studenti medicíny kvůli malému počtu učitelů nemají dostatek praxe, dočtete se v Mf Dnes. A podle Lidových novin chystaná reforma vysokoškolské přípravy pedagogů by měla zvýšit prestiž této profese.
Filip Láb přednášel na Institutu komunikačních studií a žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze. Na Fakultě sociálních věd byl vedoucím katedry žurnalistiky.
Vysokoškolští pedagogové budou podle ministra školství Roberta Plagy (za ANO) při registraci k očkování používat kód přidělený školám pro přednostní očkování akademiků.
Foglar tehdy dvanáctiletého Hojera požádal, aby komiksovému hrdinovi propůjčil jméno. „Jestřáb povídá: ‚Neboj se, Jindro, ta postava ti nikdy hanbu dělat nebude',“ popsal Hojer.
„Neúcta k normám, pravidlům, která budou vnímat zvenku. Nepochopení, že bez pravidel a určité spolupráce se nedá řešit vůbec nic. To asi bude u téhle generace častější, než kdyby pandemie nebyla.“
Od smrti biskupa Jednoty bratrské a pobělohorského exulanta uplynulo 350 let. Český myslitel, spisovatel a zakladatel moderní pedagogy Jan Amos Komenský zemřel 15. listopadu 1670.
Malé dítě podle něj potřebuje být nasycené dvěma principy. „Něhou, kterou zajišťuje máma, a vedle toho potřebuje řád, limity a povinnosti. A je potřeba hledat rovnováhu mezi těmito dvěma principy.“
Každé dítě musí mít od pedagoga pomoc, aby šlo dál nějakým svým směrem. Podle Hausenblase jde o to víc přemýšlet, být citlivější a spolupracovat s ostatními.
Podle vysokoškolského pedagoga v Kábulu Amira Ahmadzaie jde o jednu z nejvyspělejších provincií Afghánistánu. Radiožurnálu také řekl, že útoky afghánských vojáků na síly NATO nejsou neobvyklé.
„To, že umím tancovat, neznamená, že budu namyšlená baletka s vysokým sebevědomím,“ říká česká primabalerína světového jména Daria Klimentová, host Osobnosti Plus.