Špatnou zkušenost s jednáním dodavatelů energií má víc než polovina lidí. Často jde o neúplné informace

Více než polovina lidí má nějakou negativní zkušenost s jednáním s dodavatelem energií. Vyplývá to z průzkumu společnosti Enehano Solutions, která se specializuje na digitální transformaci firem. S žádnými významnými negativními projevy se nesetkalo jen 30 procent lidí, ukázal průzkum mezi 500 respondenty. Nejčastěji zmiňovaným negativním projevem, který Češi uvádějí, je podle něj podávání neúplných nebo nepřesných informací.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

elektrická energie, ilustrační foto

Mezi nejčastější negativní projevy se řadí v případě dodavatelů energií ještě dlouhé čekání na pobočce či telefonní lince a také pomalé vyřízení požadavku klienta (ilustrační foto) | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Při jednání s dodavatelem energií si je tohoto konání vědoma téměř pětina lidí, výrazně více přitom těch starších.

24:13

Budou hodiny, kdy spotřebu kvůli ceně odložíme. Ale je to správné, říká šéf Komory obnovitelných zdrojů

Číst článek

Podobně častým jevem je obtěžování, typicky v podobě příliš častého volání obchodního týmu dodavatele energií. Také s ním má negativní zkušenost necelá pětina lidí.

„Obvykle to přitom není záměrný nátlak, ale spíš neschopnost velkých firem poskládat všechny informace o zákazníkovi do jednoho komplexního profilu. Pak se stává, že zákazníkovi volají během týdne tři lidé z různých oddělení té samé firmy,“ řekl obchodní ředitel společnosti Enehano Solutions Michal Peška.

Příslib zlepšení

Mezi nejčastější negativní projevy se řadí v případě dodavatelů energií ještě dlouhé čekání na pobočce či telefonní lince a také pomalé vyřízení požadavku klienta. Oba případy shodně zažilo necelých 15 procent lidí.

Zrychlení svých služeb si velké firmy slibují aktuálně hlavně od automatizace.

Elektřina a plyn lidem příští rok zdraží. Zvýší se regulovaná složka, oznámil energetický úřad

Číst článek

„Díky ní systém například rozpozná, k jaké poptávce zákazníka je potřeba přiřadit celý tým, kde bude stačit jeden obchodník a kde nasadit plně automatizovaný proces. Ten by si měl poradit s vyřízením častých problémů a otázek, aby uvolnil lidem ruce k vyřízení složitějších případů,“ uvedl Peška.

Tlak na pobočky

Jen velmi výjimečně mají lidé negativní zkušenost s pečlivostí, když lajdáctví ze strany dodavatele energií zažilo jen šest procent lidí.

Stejně tak se jen zřídka zákazníci v minulosti setkali s neochotou a také s absencí lidského přístupu. Ten postrádalo při jednání s dodavatelem energií jen devět procent lidí.

Současná situace, kdy od poloviny října ukončila činnost řada dodavatelů energií, největší z nich skupina Bohemia Energy se zhruba 900 tisíci klienty, podle Pešky znamená obrovský tlak na pobočky a kontaktní centra dodavatelů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme