S taškou až domů, ale bez akce. Zákazníků pojízdných prodejen ubývá, podnikatelé se službu snaží udržet

Ačkoliv pojízdných prodejen v posledních letech značně ubylo, stále do vesnic zajíždí. Pravidelné trasy má se svým masem a uzeninami z Bobrové stanovené i Jaroslav Lempera. Letos zajel i na místa, kde tři roky nebyl.

Jihlava Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Někteří lidi už umřeli a nástupci nejsou. Mladí, kteří dojíždí někam do práce, tak si nakoupí jinde,“ vysvětluje Jaroslav Lempera

„Někteří lidi už umřeli a nástupci nejsou. Mladí, kteří dojíždí někam do práce, tak si nakoupí jinde,“ vysvětluje Jaroslav Lempera | Foto: Tereza Pešoutová | Zdroj: Český rozhlas

Pojízdné prodejny mají v Česku svůj hlavní boom za sebou. Nejrozšířenější byly ve druhé polovině minulého století. I dnes je ale o jejich služby zájem.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zákazníků pojízdných prodejen ubývá, přesto se podnikatelé snaží tuto službu udržet

Především v odlehlých obcích, bez vlastního obchodu a se špatnou dopravní dostupností. Služby prodejen využívají zejména starší lidé.

„Někteří lidi už umřeli a nástupci nejsou. Mladí, kteří dojíždí někam do práce, tak si nakoupí jinde. Mladé maminky nepůjdou k pojízdné prodejně. Je jich strašně málo. Je to pět procent z celkového počtu všech zákazníků,“ vysvětluje Jaroslav Lempera.

S nižší návštěvností pojízdné prodejny podle Jaroslava Lempery souvisí i zvyk lidí nakupovat v různých akcích a slevách, které poskytují supermarkety a pojízdní prodejci je ale obvykle nenabízí.

Jsou ale schopni vyjít vstříc zákazníkům v jiných směrech. Například dovážkou nákupu až domů nebo objednávkou specifického zboží.

Tereza Pešoutová, red Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme