S taškou až domů, ale bez akce. Zákazníků pojízdných prodejen ubývá, podnikatelé se službu snaží udržet
Ačkoliv pojízdných prodejen v posledních letech značně ubylo, stále do vesnic zajíždí. Pravidelné trasy má se svým masem a uzeninami z Bobrové stanovené i Jaroslav Lempera. Letos zajel i na místa, kde tři roky nebyl.
Pojízdné prodejny mají v Česku svůj hlavní boom za sebou. Nejrozšířenější byly ve druhé polovině minulého století. I dnes je ale o jejich služby zájem.
Zákazníků pojízdných prodejen ubývá, přesto se podnikatelé snaží tuto službu udržet
Především v odlehlých obcích, bez vlastního obchodu a se špatnou dopravní dostupností. Služby prodejen využívají zejména starší lidé.
„Někteří lidi už umřeli a nástupci nejsou. Mladí, kteří dojíždí někam do práce, tak si nakoupí jinde. Mladé maminky nepůjdou k pojízdné prodejně. Je jich strašně málo. Je to pět procent z celkového počtu všech zákazníků,“ vysvětluje Jaroslav Lempera.
S nižší návštěvností pojízdné prodejny podle Jaroslava Lempery souvisí i zvyk lidí nakupovat v různých akcích a slevách, které poskytují supermarkety a pojízdní prodejci je ale obvykle nenabízí.
Jsou ale schopni vyjít vstříc zákazníkům v jiných směrech. Například dovážkou nákupu až domů nebo objednávkou specifického zboží.