Aurus versus Cadillac. Délka Putinovy limuzíny překonala i Trumpovu americkou ‚Bestii‘

Ruský prezident Vladimir Putin zastínil Donalda Trumpa na summitu v Helsinkách i novou limuzínou, která je o více než metr delší než americký opancéřovaný cadillac přezdívaný ‚The Beast‘. Na nový reprezentační vůz Aurus Senat, který má být výkladní skříní luxusní a stoprocentně ruské automobilové značky, upozornila v úterý na svém webu francouzská stanice BFMTV.

Moskva Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Summit podle ní trochu připomínal autosalon, když se vedle ‚Bestie‘ postavil Putinův vůz. „Více než vozidlem aparátčíků chce tato limuzína – dlouhá 6,62 – metru být i průmyslovou a politickou zbraní,“ poznamenal server. Putin tímto vozem obnovuje sovětskou tradici, podle níž jezdit v prestižním autě domácí výroby má ukázat průmyslovou sílu země.

Trump na summitu s Putinem: Nemyslím si, že je důvod, proč by se Rusko vměšovalo do našich voleb

Číst článek

Ruský prezident podle expertů projevil přání přesedlat z mercedesů nejvyšší třídy do ruského vozu v roce 2012. Problém však představovala skutečnost, že továrny, které dodávaly limuzíny sovětským vůdcům, skončily spolu se Sovětským svazem. A tak se muselo začít na zelené louce, aby se mohla naplnit tužba nejen prezidenta Putina, ale i dalších funkcionářů a oligarchů.

Vývoje se chopil výzkumný ústav NAMI a výsledkem projektu Kortež má být ucelená řada vozidel, která má kromě reprezentační limuzíny Aurus Senat zahrnovat i sedan, terénní vozidlo s pohonem všech čtyř kol Komendant a mikrobus Arsenal.

Mercedes vystřídal Kortež. Putin přijel na inauguraci novou ruskou limuzínou

Číst článek

Vývoj podle neoficiálních informací přišel na 12,5 miliardy rublů, tj. asi 4,4 miliardy korun. Cílem je od roku 2020 prodávat pět tisíc vozů, které budou konkurovat věhlasným značkám, jako je Rolls-Royce či Bentley, ale za příznivější cenu.

Kooperace s Porsche

Limuzína má vyjít v přepočtu na 3,5 milionu Kč, ostatní vozy z této řady od dvou milionů do 2,6 milionu korun. Ačkoli má většina dílů být ruských, při vývoji motorů se výzkumný ústav NAMI neobešel bez spolupráce s experty automobilky Porsche. Výsledkem je tak osmiválec o výkonu 600 koní. Podle ruských médií existuje nabídka na dvanáctiválec s 850 koňskými silami.

Putinova limuzína Aurus Senat dosahuje podle ruské televize RT délky 6,62 metru, zatímco The Beast 5,5 metru. A to je prý ruský model lehčí – váží 6,5 tuny proti osmi tunám americké limuzíny.

1:34

Auto s pověstí komunistické limuzíny. Tatra 603 slaví šedesát let

Číst článek

O tloušťce pancéřování a dalších bezpečnostních či luxusních doplňcích se ale moc neví. Pozoruhodná je i zvýšená světlá výška podvozku 20 centimetrů nad zemí. Na projektu spolupracovali také experti na pohon všech čtyř kol skupiny Sollers, takže prezidentská limuzína disponuje touto vymožeností.

Putin svůj nový vůz poprvé předvedl při květnové inauguraci, kdy byl počtvrté uveden jako prezident do Kremlu. Údajně si pro tuto příležitost musel v NAMI vypůjčit prototyp. To mu však nezabránilo, aby si do Finska nepřivezl hned dvě limuzíny.

„Ruský prezident se zdá být nejlepším obchodním agentem tohoto projektu. První ukázka ve Finsku, hned vedle vozu Donalda Trumpa, to není žádná náhoda,“ usoudil francouzský web a na závěr si položil otázku, zda se nová studená válka neodehrává právě mezi Putinovým Senatem a Trumpovou ‚Bestií‘.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme