Čínské rychlovlaky se budou řítit i oblastí Sin-ťiang. Trať dlouhou 1800 km postavili za pět let

Čínské vysokorychlostní železnice už měří 10 tisíc kilometrů. Vůbec první trať pro superexpresy zprovozní i v autonomní oblasti Sin-ťiang na západě země. Je dlouhá téměř 1800 kilometrů a prochází i nejvýše položeným tunelem pro rychlovlaky na světě.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Čínský rychlovlak

Čínský rychlovlak | Foto: Robert Mikoláš

Dělníci ještě kontrolují poslední metry kolejí, po kterých superexpresy zatím jezdily jen ve zkušebním provozu. Už v příštích dnech se ale vagony zaplní prvními cestujícími.

Trať, která spojuje tři metropole, Lan-čou, Si-ning a Urumči, měří přesně 1776 kilometrů a je na ní 31 stanic. Dělníci ji přitom dokázali vybudovat za pouhých pět let.

„Stavba jednotlivých částí byla velmi náročná, hlavně kvůli povětrnostním podmínkám a geologickému podloží v horách. Jen proti větru jsme postavili zábranu dlouhou 460 kilometrů, vlaky však po ní budou moci jezdit až 250kilometrovou rychlostí,“ vysvětluje jeden z techniků.

Nejnáročnější částí bylo vybudování tunelu v provincii Čching-chaj, který se nachází v nadmořské výšce 3600 metrů. I proto celkové náklady činily v přepočtu 500 miliard korun.

Superexpres CRH z Pekingu do Tchien-ťinu | Foto: Robert Mikoláš

Čína ale pokořila další rekord, její ambice ovšem neznají hranic. Už nyní jedná o prodloužení rychlotrati přes Turecko až do Bulharska a v budoucnu by západní oblasti chtěla spojit i s Pacifikem.

Nová Hedvábná stezka, tentokrát na kolejích, však už je realitou.


Zvětšit mapu

Robert Mikoláš, Milan Kopp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme