Čínské rychlovlaky se budou řítit i oblastí Sin-ťiang. Trať dlouhou 1800 km postavili za pět let
Čínské vysokorychlostní železnice už měří 10 tisíc kilometrů. Vůbec první trať pro superexpresy zprovozní i v autonomní oblasti Sin-ťiang na západě země. Je dlouhá téměř 1800 kilometrů a prochází i nejvýše položeným tunelem pro rychlovlaky na světě.
Dělníci ještě kontrolují poslední metry kolejí, po kterých superexpresy zatím jezdily jen ve zkušebním provozu. Už v příštích dnech se ale vagony zaplní prvními cestujícími.
Trať, která spojuje tři metropole, Lan-čou, Si-ning a Urumči, měří přesně 1776 kilometrů a je na ní 31 stanic. Dělníci ji přitom dokázali vybudovat za pouhých pět let.
„Stavba jednotlivých částí byla velmi náročná, hlavně kvůli povětrnostním podmínkám a geologickému podloží v horách. Jen proti větru jsme postavili zábranu dlouhou 460 kilometrů, vlaky však po ní budou moci jezdit až 250kilometrovou rychlostí,“ vysvětluje jeden z techniků.
Nejnáročnější částí bylo vybudování tunelu v provincii Čching-chaj, který se nachází v nadmořské výšce 3600 metrů. I proto celkové náklady činily v přepočtu 500 miliard korun.
Čína ale pokořila další rekord, její ambice ovšem neznají hranic. Už nyní jedná o prodloužení rychlotrati přes Turecko až do Bulharska a v budoucnu by západní oblasti chtěla spojit i s Pacifikem.
Nová Hedvábná stezka, tentokrát na kolejích, však už je realitou.
Zvětšit mapu