Prodej chytrých hodinek v Česku loni stoupl o téměř 90 procent. Uživatelé upřednostňují Apple

Prodej chytrých hodinek, náramků a příslušenství v Česku stoupl loni meziročně o 86 procent na dvě miliardy korun a na obratu z on-line prodeje elektroniky se podílel téměř pěti procenty. Letos v 1. čtvrtletí byl meziroční nárůst prodeje nositelné elektroniky 150 procent. Vyplývá to z údajů srovnávače Heureka.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Chytré hodinky. (Ilustrační foto)

Jedním z hlavních důvodů, proč si lidé chytré hodinky či náramky pořizují, je kontrola vlastní pohybové aktivity | Zdroj: Profimedia

V ČR prodej loni rostl výrazněji než na Slovensku nebo v Maďarsku, kde byly meziroční nárůsty 25 procent, respektive 28 procent. Naopak rumunský trh zaznamenal zdvojnásobení prodejů a v Chorvatsku prodej stoupl o více než 300 procent.

Jedním z hlavních důvodů, proč si lidé chytré hodinky či náramky pořizují, je kontrola vlastní pohybové aktivity, od měření základních statistik jako počtu kroků nebo naběhaných kilometrů, přes zachycení trasy prostřednictvím GPS po hlídání tepové frekvence.

4:33

Srdeční tep, počet kroků i spánek. Celosvětové prodeje chytrých hodinek vzrostly o víc než polovinu

Číst článek

Výhody chytrých hodinek 

Hodinky a náramky přitom často disponují upozorněním, aby v případě delší pohybové nečinnosti člověk vstal a něco dělal.

„Kontrola toho, kolik pohybu se nám denně dostává, má především v dnešní době omezení možností pohybu, velký význam. Díky propojení s různými sportovními aplikacemi navíc lidé mohou zůstat pořád ve spojení a soutěžit mezi sebou alespoň virtuálně. Můžete tak zjistit, zda jste za den nachodili více kroků než manželka nebo jestli jste v běhu porazili kamaráda,“ uvedl šéf analytiků Heureky Michal Buzek.

Z pohledu objemu on-line prodejů jsou na českém trhu nejpopulárnější hodinky značky Apple. Mezi další oblíbené značky patří Samsung a Garmin, následované Xiaomi a Huawei.

Zatímco Češi nedají podle Buzka na Apple dopustit, v ostatních zemích střední a východní Evropy kralují spíše levnější značky typu Xiaomi nebo Huawei.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme