Skikrosař Kraus cítí před startem nové sezony tradiční nejistotu
Sníh je skvost, hotové lákadlo pro milovníky zimy. Užívat si ho můžete i v Česku a kvalitu místních sjezdovek ověří také závod Světového poháru ve skikrosu. To bude za dlouho, v únoru, ale právě dnes ale celý seriál začíná. V kanadském středisku Nakiska bude jediným českým závodníkem Tomáš Kraus.
Matador skikrosu, nejúspěšnější borec jeho historie a také nejstarší muž ze všech, kteří se přihlásili do prvního závodu sezóny přihlásili. Tomáš Kraus má v 38 letech odvahu postavit se soupeřům, kteří by mohli být jeho syny. A nemá potíž je porážet.
„Celé léto jsme bušili na kole, jezdil jsem fakt hodně, teď ke konci zase hodně běháme. Dávali jsme si o tréninku vědět, jednou měsíčně jsme se setkávali, udržovalo nás to v soutěživém napětí – a fungovalo to. Mám z toho hroznou radost,“ popisuje Tomáš Krasu, jak v létě dřel a zároveň vysvětluje, jak zhubnul pět kilo.
Skikrosařům začíná nová sezona, chybět v ní nebude ani český matador Tomáš Kraus
Ze začátku přípravy mu prý bylo dost krušno. Ale sotva si hlava zvykla na bolest, ta sama odezněla.
„Dalo by se to tak říct. Dřív jsem moc neběhal, hodně mi odcházela kolena a taky klouby. Teď jsem se proběhal třemi týdny a najednou to začalo jít, problémy nikde…“
Že by se Tomáš Kraus na stará - nebo spíše několikrát operovaná - kolena naučil běhat? Vypadá to tak. A všechno dohromady, tedy kolo, běhání, ale i to, že příprava byla více týmová v minulých letech, se dá použít jako dobrá startovní rampa do nové sezóny.
„Je to určitě dobrý základ, ale opravdu nevím, co od toho mám čekat. Bude to maso… Netroufám si říct, kolik lidí to… nechci říct přežije, ale vyjde bez nějakého vážného zranění,“ říká skikrosař Tomáš Kraus. Ale nemusíte se o něj bát. Tu nejistotu moc dobře zná.
„Mám pocit, že to tak mám pokaždé. Vždycky jdu do sezony a říkám si, že první dva závody vyjdou, a jedu. A pak první dva závody nevyjdou… a jedu taky. Ale bude to těžší. Před touhle sezonou nemám jasno, ale zas mám výhodu zkušeností a toho, že se dokážu z věcí docela rychle poučit a aklimatizovat se do toho, co zrovna jezdím, a dostat z toho co nejvíc,“ uzavírá Tomáš Kraus.