V čele Tour de France je stále domácí Alaphillipe. Starou dámou žije i místní denní tisk
Dá se říct, že noviny teď ve Francii hýbou sportovním světem. Cyklistická Tour de France má stále domácího vedoucího závodníka. Julian Alaphilippe jede ve žlutém dresu, který oslavil přesně sto let. Žlutou barvu měl dříve ve Francii také denní tisk.
Titulní stránce deníku La République dominuje vedoucí závodník ve žlutém. A slavnému závodu se v padesátistránkových novinách věnuje i následujících deset stran. Těžko říct, kolik měl tehdejší plátek v roce 1919, ale byly to právě noviny, které stály za tím, jak odlišit vedoucího cyklistu závodu.
V čele Tour de France je stále domácí Alaphilippe. Starou dámou žije i místní denní tisk
„Žlutá byla barva jednoho ze sponzorů závodu. Byl to francouzský automobilový klub, který tiskl vlastní noviny na žlutý papír,“ říká pro Radiožurnál Pierre Coenegrachts z turistického centra v Bruselu, kde začala letošní Tour de France a také oslavy stoletého výročí žlutého dresu. Francouzi měli letos druhý důvod slavit ve významný den.
V Den dobytí Bastilly jel totiž ve žlutém Francouz Alaphilippe, což platilo i pro časovku, kterou Alaphilippe vyhrál a ještě zvýšil vedení na Tour.
„Chci být pořád ve žlutém. Tahle barva na mém dresu mi dává jasnou motivaci, že musí i v dalších etapách překonávat sám sebe,“ říká aktuální lídr „Staré dámy“.
A tak má Alaphilippe o motivaci postaráno. Aby - až dostane při poradě před další etapou čerstvé noviny na stůl - byl zase na titulní straně. Sice už noviny nebudou na žlutém papíře jako před sto lety, ale Alaphilipovi bude stačit, když žlutý bude on.