Ústí nad Labem chce na Mariánský most vybudovat nájezd, který odolá velké vodě
V Ústí nad Labem se rodí plán, jak při velkých povodních udržet dopravu přes Mariánský most. Pomohl by tomu nájezd na levém břehu na pilířích. Estakádu by ale musel zaplatit stát, město na to nemá peníze.
Nápad vznikl asi před rokem a půl, když se odborníci zabývali jiným řešením dopravy v centru města než zamítnutým tunelovým obchvatem.
„I z hlediska dalšího napojení na dopravu ve městě ty sjezdy na levém břehu nejsou ideální,“ říká radní za ČSSD Pavel Dlouhý. Silnice na pilířích by zároveň vyřešila problém zaplavování současných nájezdů. Zatím existuje jenom studie.
„My jsme ji teď rychle připomněli, protože když přijeli představitelé vlády a rozhazovali tu ty virtuální miliardy na povodně, tak po nás chtěli vědět, na co by je měli věnovat a co město potřebuje,“ popisuje Dlouhý a pokračuje:
O zvažované výstavbě nájezdu na Mariánský most informovala reportérka Gabriela Hauptvogelová
„My jsme opravdu přesvědčeni, že není možné, aby tak velké město bylo rozděleno na dvě části, které jsou v době nějaké krize spojené jenom tím motoráčkem.“
Hlavní architekt Vladimír Charvát teď spolu s dopravními inženýry promýšlí různé varianty především technického řešení, informuje Dlouhý:
„Jak vysoká by estakáda měla být, jak by měla být vedena, jak by se měla přimknout k trati nebo ji překonat a podobně.“
Ale ani poté, co odborníci vymyslí technické řešení, není vyhráno. Nový nájezd na Mariánský most by stál stamiliony a ty město nemá. A i kdyby mělo, podle radního Pavla Dlouhého by estakádu rozhodně financovat nemělo.
„Do stavby, která spojuje dvě státní komunikace. Víme, že už Mariánský most měl být financován státem, nikoli městem. Totéž platí o jeho vylepšení, o tom novém sjezdu,“ tvrdí.
Pokud tedy estakáda bude někdy stát, bude to až za několik let, možná i desetiletí.