ZŠ v Modřanech chce konkurovat víceletým gymnáziím. Zavede dvojjazyčnou výuku

Mezi klasickými základními školami roste jedna možná trochu výjimečná. Chce konkurovat víceletým gymnáziím, od září nabídne dvojjazyčnou výuku některých předmětů na druhém stupni. Přitom na tom prvním už to zkouší pět let.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Opravená škola v Ostopovicích

Opravená škola v Ostopovicích | Foto: Vlasta Gajdošíková | Zdroj: Český rozhlas

Začíná hodina matematiky. Na koberci se do kruhu posadí 18 žáků čtvrté třídy. To, že jim rodilý mluvčí Daniel a učitelka Soňa Morávková vysvětlují zlomky v angličtině, je nijak nezaskočí. Naopak.

Děti odpovídají bez dlouhého přemýšlení, v hodině anglické matematiky vlastně nepadne slovo česky. Děti se v angličtině baví i mezi sebou. Hodina je vymyšlená do poslední minuty.

„I pro učitele je to docela výzva. Protože samozřejmě ta terminologie, tam je problém. Aby člověk potom neřekl něco, co se třeba takhle neříká,“ uvádí učitelka Soňa Morávková.

Přehrát

00:00 / 00:00

ZŠ v Modřanech zavede od září dvojjazyčnou výuku na druhém stupni. Podrobnosti od reportérky Radiožurnálu Kláry Bílé.

„Je úžasné, že tady jsou rodilí mluvčí, takže s nimi můžete ty věci konzultovat. Téma vybíráme společně, ale pak to nechávám vysvětlovat rodilého mluvčího. Takže já třeba připravím prezentaci a on to potom dětem vysvětlí a pak s nimi hrajeme nějaké společenské hry nebo vyplňujeme nějaké pracovní listy,“ dodává učitelka.

Čtvrťáky učí anglicky kromě matematiky i výtvarnou výchovu. Na druhém stupni ale bude předmětů v angličtině víc.

„Děti budou mít výrazně posílenou hodinovou dotaci samotného předmětu Anglický jazyk a dále budou mít v angličtině předměty - přírodní vědy a základy společenských věd,“ potvrzuje zástupkyně ředitelky školy Marie Horčičková.

Zavést vyučování běžných předmětů ve dvou jazycích podpořili hlavně rodiče žáků. Před osmi lety se zapojili do projektu školky, kde děti angličtině poprvé podaly ruku. Velký zájem potom nasměroval vedení školy k zavedení dvojjazyčné výuky ve školce a pak i na prvním stupni.

„Děti nám vlastně dospěly, jsou vlastně v závěru prvního stupně a my jim chceme nabídnout návaznost,“ dodává zástupkyně ředitelky.

V deváté třídě by pak děti měly mít takové znalosti, aby zvládly první certifikát.

Klára Bílá, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme