Ve stanici metra Zličín nejezdí výtah. Mnoha lidem to komplikuje cestu
Zdánlivě banální informace o tom, že na konečné metra Zličín nefunguje výtah, může mít pro mnohé cestující podstatný význam. Jde o důležitý dopravní uzel, přes který cestují i maminky s kočárky, vozíčkáři nebo lidé s kufry z letiště. Pro ně všechny je nefunkční výtah velkým problémem.
„Já už jsem naštvaná, protože původně to měly být asi dva dny, a teď už se tu s tím tahám asi 14 dní a ještě dlouho budu. Já tady bydlím, takže tady jezdím téměř denně,“ říká jedna z cestujících.
Lidé, kteří ve stanici Zličín zamíří k bezbariérovému výtahu, se setkají s nepříjemnou zprávou. Výtah je mimo provoz až do 6. května. Do té doby potrvá jeho oprava.
O nefunkčním výtahu a souvisejících komplikacích ve stanici metra Zličín informovala reportérka Magdalena Medková
Problém mají maminky s kočáry, důchodci, ale také vozíčkáři, kteří musí volit pozemní dopravu.
O pomoc se kolemjdoucích doprošují také lidé s kufry, kteří z metra přestupují na autobus jedoucí na letiště.
Pro místní obyvatele je dvouměsíční rekonstrukce výtahu nepochopitelná. Dopravní podnik se brání tím, že nejde o standardní opravy.
„Výtah se musí kompletně rozebrat, vyčistit, zrepasovat. Respektive některé komponenty se musí zrepasovat a některé komponenty budou nainstalovány nové. Po celé téhle záležitosti musí výtah projít celou řadou zkoušek a teprve potom může být uveden znovu do provozu s cestujícími,“ říká Petr Vondráček z odboru údržby metra.
Nebude ani plošina
Kontrola je součástí normy Evropské unie, nazývá se odstraňování rizik a má za cíl analyzovat potencionální vady výtahu. Může trvat několik týdnů, podle cestujících by to ale nemělo znamenat, že se stanice pro část obyvatel znepřístupní.
„Určitě by měli dát minimálně nájezdovou plošinu na schody, aby si prostě s tím kočárkem poradila ta maminka sama, protože ne všichni jsou ochotní s kočárkem pomoct,“ soudí další cestující. Plošinu ale dopravní podnik neplánuje. Cestující prý mají využít povrchovou dopravu.
„Je to z toho důvodu, že příprava plošiny a všechno kolem by jen zkomplikovalo celou akci. Investic je celá řada, i z toho důvodu se snažíme dávat spíš dávat finance do zařízení, aby to bylo i navenek vidět, než do prevence nějaké plošiny,“ vysvětluje Petr Vondráček.