Město už delší dobu pracuje na přestěhování místního policejního oddělení na nové místo. Tamních 910 policistů nyní pracuje v budově, kde kromě výskytu škůdců také nefunguje výtah a klimatizace.
„Úvodem musí zadavatel vyslovit zásadní pochybnost a obecně ‚zděšení‘ nad přístupem Úřadu, který prezentoval v tomto správním řízení,“ píšou právníci dopravního podniku v dokumentu směřovaném úřadu.
Páternoster se před několika lety objevil ve videoprůvodci po Praze Honest Guide. Zhruba od té doby se začal zvyšovat počet turistů, kteří za zajímavou památkou do veřejně přístupné budovy přicházejí.
Chodby tunelu i šachty jsou zatím jen syrové, zašpiněné od bláta, prachu i strojů. To se má změnit zhruba v půlce dubna, kdy začnou dělníci budovat ostění, ventilace, osvětlení a výtahy.
Příští rok v únoru se kvůli rekonstrukci a stavbě bezbariérového vstupu na deset měsíců uzavře stanice linky A Jiřího z Poděbrad a v plánu jsou i opravy stanic Flora, Hradčanská nebo Želivského.
Zatímco původní výtah převezl loď dlouhou maximálně osm metrů a těžkou tři a půl tuny, nový zvládne desetimetrovou loď vážící šest tun. Nový výtah by měl také urychlit provoz.
„Po vstupu dovnitř strážníci uviděli nečekanou situaci. Z výšky zhruba dvou metrů visela za jednu nohu hlavou dolů seniorka a podpírat se ji snažili dva muži,“ uvedl mluvčí.
Při příležitosti návratu práce vězňů do ruské ekonomiky uveřejnila komentátorka ruské tiskové agentury článek, ve kterém označila gulagy za sociální výtah pro chudé.
„Jedná se o provizorní řešení do doby, než bude vybudován podchod a výtah na Žižkov. Ten se stále ještě staví,“ potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Když vlak metra brzdí, generuje elektrickou energii pro další vlakové soupravy. Princip známý jako rekuperace využívají mnohé dopravní podniky světa včetně toho pražského.
Povodí Vltavy pracuje na několika projektech. Hotová je první část prohloubení plavební dráhy pod vodním dílem Kořensko až o dva metry, další následuje po letošní plavební sezoně.
Přesně v sedm hodin večer se na Právnické fakultě Univerzity Karlovy znovu rozjede páternoster. Ve škole nefungoval posledních třináct let. Na opravu se složili studenti, pedagogové i absolventi.
Projekt má ulehčit život obyvatelům výškových domů, kteří se předtím museli spoléhat jenom na své nohy. Nové výtahy však nejsou zadarmo: jízdu je třeba zaplatit speciální kartou.
V Třebíči mají jediný solární výtah v republice. Vozí návštěvníky ekotechnického centra Alternátor, jezdí zcela zadarmo a využívá i energii, kterou vyrobí při dobrzďování. K provozu výtahu stačí pouze sluneční energie nasbíraná z kolektorů na střeše.
Obyvatelé Mladé Vožice se po dlouhých letech konečně dočkají veřejného koupaliště. Stavba nového bazénu přišla na 14 milionů korun. Sportovní areál je bezbariérový, projektanti mysleli i na lidi upoutané na invalidní vozík.
Guvernér turecké provincie Edirne vyrazil poněkud svérázným způsobem do boje proti obezitě. V prvních třech patrech veřejných budov totiž lidem zakázal používat výtah. Guvernér Dursun Ali Sahin tvrdí, že chození po schodech prodlouží život o jeden den.
Památkově chráněná Hückelova vila v Novém Jičíně, ve které sídlí mateřská škola Montessori, se dočkala rekonstrukce. Během ní řemeslníci objevili zachovalý výtah, o kterém nikdo netušil. Několik desítek let byl totiž zazděný. Město se ho teď rozhodlo znovu zprovoznit.
Zdánlivě banální informace o tom, že na konečné metra Zličín nefunguje výtah, může mít pro mnohé cestující podstatný význam. Jde o důležitý dopravní uzel, přes který cestují i maminky s kočárky, vozíčkáři nebo lidé s kufry z letiště. Pro ně všechny je nefunkční výtah velkým problémem.
Věž Staroměstské radnice se dnes na dva dny uzavřela veřejnosti. Proslulý výtah architekta Marka Housky, který získal dvě ocenění za design, čekají rozsáhlé opravy. Do jádra radnice se tak místo návštěvníků vydali opraváři se štaflemi a nářadím.
Na pražském náměstí Franze Kafky se uskutečnil happening „Živý sen o výtahu“. Pořádalo ho občanské sdružení Asistence a chtělo upozornit na potíže, které mají lidé odkázaní na vozík na blízké stanici metra Staroměstská. Zatím totiž můžou jen snít o tom, že by jim nástup a výstup na důležité zastávce usnadnil výtah. Pořadatelé akce postavili na náměstí alespoň jeho maketu.
Cestování pražským metrem je pro hendikepované lidi nebo maminky s kočárkem velký problém. Míst, které by potřebovaly bezbariérový přístup je ve stanicích metra mnoho. Pouze 35 stanic z 57 má bezbariérový přístup. Komfort bezbariérového cestování v pražském metru by mohly zvýšit výtahy.