Auto*Mat: Cena Blanky může dále růst, zrušené stavby budou nutné

Cena tunelového komplexu Blanka by neměla přesáhnout 37 miliard korun. Shodla se na tom rada města, která schválila soubor úsporných opatření. Původní odhady mluvily o výsledné ceně přesahující 38 miliard korun. Úspory ve výši zhruba jedné miliardy chce město dosáhnout redukcí některých prací.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunel Blanka

Tunel Blanka | Foto: Hynek Bulíř

Podle mluvčího skupiny Metrostav Františka Poláka jde o několik staveb, které Praha neakceptovala a proto je společnost stavět nebude.

„Nebudou uskutečněny některé části stavby, které tam přišly až po uzavření původní smlouvy, například se nebudou opravovat bastiony,“ řekl ve Světě o deváté Polák a doplnil, že se také na Letné nepostaví pódium, které navrhovaly některé městské části.

Přehrát

00:00 / 00:00

O ceně tunelu Blanka debatovali ve Světě o deváté na Rádiu Česko mluvčí Metrostavu František Polák a Vratislav Filler z iniciativy Automat

Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat si myslí, že všechny práce na tunelu Blanka měly být v původním rozpočtu, aby bylo vidět, co všechno je v souvislosti s Blankou potřeba udělat.

Problém tak vidí především v nastavení smluv. „Základní problém je ve smlouvách, jak byly postaveny před lety, a že byly postavené tak, že různá navýšení ceny víceméně podporují,“ uvedl ve Světě o deváté.

Metrostav ale tvrdí, že smlouvy byly v pořádku. Firma prý dostala projekt, uzavřela s městem smlouvu, a to pak chtělo práce navíc - například jiné konstrukční řešení u trojského mostu nebo rekonstrukci Letenského náměstí. „Zvýšení je zapříčiněno tím, že se změnil rozsah stavby,“ sdělil Rádiu Česko Polák s tím, že firma nezdražovala a navýšení nákladů u tak velké stavby je běžné.

Podle Fillera ale budou práce navíc nakonec stejně potřeba. Nebudou sice součástí rozpočtu tunelu, ale půjde o investice vyvolané stavbou Blanky.

Daňoví poplatníci tak zaplatí za tunel Blanka minimálně o 8 miliard víc. Původně se počítalo s finální sumou 28 miliard.

Po nové části městského okruhu by se řidiči měli projet poprvé v dubnu 2014. Tento termín považuje vedení Prahy za konečný a na další postup stavby chce dohlížet důkladněji, než před tím. Například konáním kontrolních dnů.

Karolína Koubová, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme