Pelléova vila změní provozovatele, Praha 6 schválila podmínky výběrového řízení
Rada Prahy 6 se dohodla na podmínkách výběrového řízení na provozovatele Pelléovy vily. Zveřejnit by je měla v nejbližších dnech. Současný nájemce, kterým je Nadace Milady a Jiřího Anderlových, svou činnost ukončí na konci března. Radnici vadí, že galerie afrického umění nedokázala přilákat víc návštěvníků.
Podle mluvčího radnice Adama Halmošiho jsou podmínky výběrového řízení stanovené tak, aby nový provozovatel vilu nadále využíval ke kulturním a společenský aktivitám.
„Když bychom se podívali do kritérií, podle kterých se nabídky budou posuzovat, tak je tady kulturní kritérium, provozní a ekonomické hledisko,“ vyjmenovává Halmoši.
Nadace Milady a Jiřího Anderleho s městkou částí spolupracovala od roku 2004. V poslední době ale z řad opozičních zastupitelů začala zaznívat kritika.
„Část zastupitelů a část veřejnosti v minulých měsících silně kritizovala výši finančního příspěvku, který byl za poslední léta ročně 1,5 milionu korun,“ vysvětluje mluvčí radnice Adam Halmoši.
Opoziční zastupitelé upozorňovali na malou návštěvnost a špatnou marketingovou strategii. „Oni mně nadávali, osočovali, hanobili. Jak píše jistý zastupitel, že ‚Pelléovka‘ musí vřít, že sbírka nikoho netáhne,“ říká výtvarník Jiří Anderle.
Podle něj byla galerie soběstačná do roku 2007. Provoz, který stál ročně 2,5 milionu korun, nadace hradila ze vstupného, svatebních akcí a sponzorských darů.
„To všechno bylo v pořádku, dokud se nezačal stavět tunel Blanka. To nás odřízlo, ještě se začala ‚Pelléovka‘ rekonstruovat a hlavně odstoupili sponzoři. Byli jsme bez prostředků,“ upozorňuje Anderle.
Obě strany se dohodly, že spolupráci ukončí k 31. březnu.. Jiří Anderle už ví, že sbírku přestěhuje do galerie v rodném Pavlíkově.
Do té doby je do vily poblíž metra Hradčanská vstup zdarma. Jak mi u pokladny řekla Zora Eliášová, denně do ní zamíří přes sto návštěvníků.
„Děláme evidenci. Vstup je volný a návštěvníků je opravdu hodně,“ konstatuje Eliášová. Zájem o africké umění by tedy ze strany veřejnosti byl. Většina lidí ale expozici před mediální kampaní na zlevněné vstupné neznala.