‚Mladí se nedívají pouze na Netflix.‘ Za 14 dní karantény vzrostl čas strávený u televize o třetinu
Češi strávili v prvních dvou týdnech celostátní karantény u televizí o 33 procent více času než ve stejném období loni. U mladých diváků sledovanost narostla o více než 50 procent. K televizním obrazovkám nyní usedá denně 78 procent Čechů, sledují je přes 4,5 hodiny denně. Vyplývá to ze statistik mediálního zastupitelství Atmedia.
U dětí kvůli uzavření škol sledovanost narostla o 51 procent a průměrná denní doba u TV poskočila na necelé 2,5 hodiny. Ještě výraznější nárůst televizní sledovanosti je vidět u diváků ve věku 15 až 24 let. Meziročně je vyšší o 54 procent na 1,5 hodiny denně.
‚Kino zůstává zavřené, dokud bude realita připomínat film.‘ Distributoři se učí přizpůsobit nejisté době
Číst článek
„Neplatí, že se mladí dívají pouze na videa na internetu nebo na filmy a seriály na aplikacích typu Netflix. Televize hraje v jejich životě stále důležitou roli, což dokazují data,“ uvedl ředitel marketingu Atmedia Pavel Müller.
Po vyhlášení celostátní karantény věnují lidé více času především zpravodajským formátům, některé z nich v době karantény zaznamenaly i nejvyšší sledovanost za poslední roky. Výrazně vyšší čas tráví Češi také u tematických stanic, zejména filmových a seriálových.
Sledovanost televizních kanálů jako AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema vzrostla v průměru o 57 procent v porovnání s obdobím před zaváděním opatření proti šíření viru. U diváků ve věku 15-24 let pak stoupla sledovanost těchto stanic o 55 procent.
Přetížený internet. Netflix vyhoví požadavku EU, aby kvůli koronaviru přestal vysílat ve vysokém rozlišení
Číst článek
S uzavřením škol lze pozorovat také výrazný nárůst sledovanosti u dětských stanic. Cartoon Network, Disney Channel a Minimax mají v průměru o 43 procent vyšší sledovanost
Nárůst televizní sledovanosti hlásí také další zahraniční státy, a to v závislosti na tom, jak jsou postupně uplatňována opatření v souvislosti s koronavirem. Výzkumná společnost Nielsen uvádí například dvacetiprocentní nárůst televizní sledovanosti mezi diváky do 17 let v USA.
Vyšší zájem je především o zpravodajské formáty, ale také dramatické pořady, mezi které se řadí filmy nebo seriály. V Jižní Koreji pak vzrostla televizní sledovanost o 17 procent, v nejvíce zasaženém italském regionu Lombardie o 15 procent.