V některých velkých řetězcích budou k mání regionální potraviny
Lidé stále častěji dávají přednost českým výrobkům a hledají přímo regionální produkty. Teď by je mohli najít i v obchodních řetězcích. Počítá s tím nový projekt ministerstva zemědělství a Svazu obchodu a cestovního ruchu.
Obchodníci by podle něj měli na svých regálech označovat produkty vyrobené v těch regionech, ve kterých prodejna je. Vydělat by na tom mohli místní zemědělci a výrobci a výhodné by to mělo být i pro zákazníky.
Společnost Ahold zapojí do projektu všech 280 svých prodejen Albert. Regionální potraviny budou prodávat a označovat také družstevní prodejny COOP a řetězec Tesco. Ten už označování regionálních produktů testuje v obchodním domě My v Praze.
Dostanou se regionální potraviny na pulty velkých řetězců? Odpověď nabízí Jitka Hanžlová
Zájem projevily i supermarkety Billa, které české a regionální potraviny už označují. Před časem začaly používat speciální cedulky umístěné v regálech, kterými upozorňují na produkty vyrobené a vyprodukované v České republice. Teď značení rozšíří na produkty vyloženě lokálního charakteru.
Regionální potraviny označují také hypermarkety Globus. Ty teď připravují jejich nové značení. Rezervovaně se k projektu staví diskontní prodejny Lidl. Podle vyjádření vedení řetězce se zatím neměli možnost s projektem blíže seznámit, proto je předčasné zvažovat o případném zapojení prodejen Lidl.
Podobná reakce přišla i z hypermarketů Kaufland. Tato společnost už ale jedná o možné formě spolupráce s regionálními výrobci jak s ministerstvem zemědělství, tak se Svazem obchodu a cestovního ruchu.
Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka se pokouší pro projekt vyjednat i finanční podporu, ministerstvo to ale odmítá. Připomíná, že podpora lokálních výrobců potravin vypadá i tak, že ministerstvo propaguje značku Regionální potravina. Propagace značky a organizování regionálních soutěží výrobců, na jejichž základě je logo udělováno, má pro letošní a příští rok stát celkem 95 milionů korun.