Tajemník Česmadu: Snížení daní situaci u PHM neřeší

Nejen růst světových cen ropy, ale také silný kurs koruny ohrožuje zejména malé dopravce. Podle generálního tajemníka sdružení dopravců Česmad Martina Špryňara by snížení spotřební daně u paliv celkovou situaci nevyřešilo.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

čerpání paliva

čerpání paliva | Foto: Alena Palečková

V pořadu 20 minut Radiožurnálu Špryňar uvedl, že stát má jiné nástroje, jak dopravcům pomoci. Jedním z řešení by mohlo být například zavedení dotací na nákup nových nákladních vozidel.

"Nám vadí, že Česká republika stále neřekla, kdy hodlá přijmout euro, a i v souvislosti s tím, že od 1. ledna 2009 bude zavedeno euro na Slovensku, tak pro české dopravce to může být tím druhým hřebíčkem do rakve hned po naftě. Takže určitě bychom ocenili, aby jednak přijetí eura bylo urychleno, ale alespoň aby vláda jasně řekla termín, kdy euro bude zavedeno. Dále potom jsou určité možnosti, jak například podpořit obnovu vozového parku. Zavést určité dotace například na nákup ekologických vozidel v těch nejmodernějších standardech, což znamená zase nižší spotřebu a znamená to větší efektivitu těch dopravních firem," připomněl Špryňar.

Na otázku moderátora Martina Veselovského, zda uvažuje o tom, že by stát nějakým způsobem dotoval nákup nových nákladních vozidel pro silniční dopravce? Špryňar zdůraznil, že se tak děje v případě například autobusů ve veřejné dopravě. "Kdybychom to brali skutečně jako podporu ekologie, tak si dovedu představit i takovýto model. A i v rámci Evropy to není nic nepředstavitelného."

Další věcí, která taky velmi postihuje sektor silniční dopravy, tak to jsou splatnosti v dopravě, kdy v silniční dopravě splatnost dnes se pohybuje klidně na hranici dvou, třech, někdy i čtyřech měsíců, zatímco veškeré náklady silniční dopravci musejí platit takřka ihned a nebo maximálně jen s velmi malým zpožděním. A to všechno má řekl bych likvidační vliv na jejich cash-flow, a mnoho těch firem není schopno dnes už ufinancovat provoz. Takže je zase tady otázka na stole, zda nějakým způsobem nezavést maximální splatnosti v silniční dopravě."

Zvukový záznam si můžete poslechnout v Rádiu na přání.

Eva Odstrčilová, Martin Veselovský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme