Škoda Auto vstupuje do nového roku s obavami i nadějí
Mladoboleslavská automobilka vstupuje do roku 2010 s obavami i nadějí. Vedení podniku si vývoj v novém roce netroufá odhadovat. Nicméně stovky zaměstnanců vyrábějící vozy Škoda Fabia čekají prodloužené víkendy. Nejméně čtvrt roku budou pracovat jen 4 dny v týdnu. Důvodem omezení výroby je nízký odbyt těchto vozů po zrušení šrotovného v některých zemích, zejména v Německu.
Automobilka už dříve oznámila, že po Novém roce omezí výrobu vozů Fabia ze tří směn na dvě. Podle vyjádření mluvčího Jaroslava Černého se ale propouštění zaměstnanců v souvislosti s těmito změnami nechystá. "Škoda Auto nechce a nebude propouštět žádný kmenový personál."
Obavy ze situace zatím nemají ani samotní zaměstnanci. Pracovníci vyrábějící Fabie si výpadek hodin nahradí během roku na mimořádných směnách v rámci takzvaných flexikont. To znamená, že i když nebudou pracovat, o mzdu nepřijdou. Na kontě jim sice vznikne jakési minus, které si ale mohou umazat odpracováním plusových směn.
Jaký bude rok 2010 pro největší automobilku v zemi zjišťovala redaktorka Jana Huzilová
Škodovka bude i v tomto roce hledat nové trhy. V poslední době mají zájem o škodovky například v Číně, hodně si automobilka také slibuje od výroby malých vozů.
"Úsporné vozy, maximálně střední vozy typu Superb, Superb Combi. Očekáváme hodně od Yetiho, to je velice zajímavý, krásný vůz," prozradil šéf tamních odborářů Jaroslav Povšík.