Šaty, boty, doplňky. České ženy jsou v online nákupech oblečení třetí v Evropě

Online nákupům oblečení v Česku jednoznačně vévodí ženy. V celé Evropské unii si v četnosti nákupů drží dokonce třetí příčku, a to hned za Bulharskem a Rumunskem. Šaty, boty a doplňky na internetu nakupuje skoro 80 % českých zákaznic. Naopak v nákupech elektroniky jasně převažují muži.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Online nákupy (ilustrační foto)

Online nákupy (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Zatímco ženy nakupují častěji oblečení nebo třeba drogerii a dětské zboží, muži jsou přeborníky v nákupu elektroniky, jako jsou mobilní telefony nebo počítače. Na e-shopech je nakupuje skoro třetina mužů, ženy pak jenom v 17 procentech případů.

Muži jsou taky aktivnější v nákupech vybavení pro dům a zahradu a sportovního vybavení. Při online nakupování ale nehraje roli jenom pohlaví, podle ředitele společnosti Heureka.cz Tomáše Bravermana se mění priority i podle věku a vzdělání zákazníků.

Růžová daň: stejná kvalita, různé ceny. Za některé zboží často muži zaplatí méně

Číst článek

Více utrácejí na internetu muži. Přes polovinu z nich nakupuje zboží dražší než tisíc korun. Naproti tomu u žen je to jen asi ve třetině případů. Mezi zákaznicemi je ale víc těch, které nakupují pravidelně. Konkrétně asi třetina žen nakupuje častěji než jednou měsíčně, zatímco u mužů je to jen asi pětina. Liší se i oblíbený způsob placení, dodává Martin Kocík ze společnosti KPMG.

V současnosti je průměrná útrata za jeden nákup těsně pod tisícikorunou. Během let se částka postupně snižuje. Lidé totiž čím dál častěji objednávají levnější zboží denní spotřeby - jako jsou potraviny nebo drogerie.

Ve větší míře začali lidé nakupovat už od září. Výraznější nárůst prodejů se ale očekává už od příštího pondělí. Zhruba 1500 e-shopů se totiž zapojí do akce Den dopravy zdarma. Na konci listopadu pak přijde tzv. Black Friday - pátek, který je zase zaměřený na slevy.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme