Šaty, boty, doplňky. České ženy jsou v online nákupech oblečení třetí v Evropě
Online nákupům oblečení v Česku jednoznačně vévodí ženy. V celé Evropské unii si v četnosti nákupů drží dokonce třetí příčku, a to hned za Bulharskem a Rumunskem. Šaty, boty a doplňky na internetu nakupuje skoro 80 % českých zákaznic. Naopak v nákupech elektroniky jasně převažují muži.
Zatímco ženy nakupují častěji oblečení nebo třeba drogerii a dětské zboží, muži jsou přeborníky v nákupu elektroniky, jako jsou mobilní telefony nebo počítače. Na e-shopech je nakupuje skoro třetina mužů, ženy pak jenom v 17 procentech případů.
Muži jsou taky aktivnější v nákupech vybavení pro dům a zahradu a sportovního vybavení. Při online nakupování ale nehraje roli jenom pohlaví, podle ředitele společnosti Heureka.cz Tomáše Bravermana se mění priority i podle věku a vzdělání zákazníků.
Růžová daň: stejná kvalita, různé ceny. Za některé zboží často muži zaplatí méně
Číst článek
Více utrácejí na internetu muži. Přes polovinu z nich nakupuje zboží dražší než tisíc korun. Naproti tomu u žen je to jen asi ve třetině případů. Mezi zákaznicemi je ale víc těch, které nakupují pravidelně. Konkrétně asi třetina žen nakupuje častěji než jednou měsíčně, zatímco u mužů je to jen asi pětina. Liší se i oblíbený způsob placení, dodává Martin Kocík ze společnosti KPMG.
V současnosti je průměrná útrata za jeden nákup těsně pod tisícikorunou. Během let se částka postupně snižuje. Lidé totiž čím dál častěji objednávají levnější zboží denní spotřeby - jako jsou potraviny nebo drogerie.
Ve větší míře začali lidé nakupovat už od září. Výraznější nárůst prodejů se ale očekává už od příštího pondělí. Zhruba 1500 e-shopů se totiž zapojí do akce Den dopravy zdarma. Na konci listopadu pak přijde tzv. Black Friday - pátek, který je zase zaměřený na slevy.