Na německé železnici to zase vře
Uklidnění situace na německé železnici mělo jepičí život. Šéf koncernu Deutsche Bahn totiž oznámil, že společnost bude muset zvýšit ceny a taky začít propouštět. Jen tak prý lze vykompenzovat tarifní dohodu s odborovým svazem strojvůdců GDL. Další dvě odborové organizace na německé železnici už kvůli tomu pohrozily stávkou.
"Tuhle miliardovou zátěž musíme v období příštích pěti let nějak vstřebat," komentoval závazky vyplývající z dohody se strojvůdci Hartmut Mehdorn. Šéf drah označil za "mrtvou" dohodu garantující do roku 2010 udržení stávajícího počtu pracovních míst.
Odborová sdružení Transnet a GDBA už oznámila, že o každý post hodlají bojovat, a to i s pomocí stávky. Proti šéfovi Deutsche Bahn se veřejně postavil také ministr dopravy Tiefensee. Ten nevidí důvod, proč by tak hospodářsky silná společnost musela sahat k extrémním opatřením, jako jsou zdražování nebo propouštění.