Korejské automobilky skončily loni ve ztrátě. Prodeje jim klesly poprvé po osmnácti letech
Poprvé po osmnácti letech klesly korejským automobilkám prodeje. Odbyt největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor a její sesterské společnosti Kia Motors se loni snížil o dvě procenta na necelých osm milionů vozů. Letos ale chtějí firmy i přes konkurenci prodeje rychle zvýšit.
Za menší prodeje můžou podle Vladimíra Rybeckého, redaktora serveru Autoweek, hned dva důvody.
„Došlo k poklesu prodeje na velice důležitých rozvojových trzích, především pro Hyundai. To se týká hlavně blízkého východu. Značka také začala trochu ztrácet své pozice,“ upřesnil Rybecký.
Korejské automobilky loni skončily ve ztrátě. Prodeje jim klesly poprvé po osmnácti letech. Podrobnosti zjišťovala Barbora Kladivová
Dodal, že závažným důvodem byly i rozsáhlé stávky v Jižní Koreji, které trvaly několik týdnů a postihly obě automobilky Kia a Hyundai.
Navíc počet aut, která chtěly automobilky prodat, se nepodařilo dodržet. Hyundai, který své vozy vyrábí i v Česku, dodal necelých pět milionů aut, Kia tři miliony. Obě automobilky ale chtěly prodat víc než osm milionů aut.
Přestože se zmíněným firmám loni nedařilo, letos chtějí dodat na trh víc aut. Podle Rybeckého jsou tyto plány reálné. Automobilky ale musejí mimo jiné vyřešit problémy s odbory v Jižní Koreji.
Automobilce Tatra se povedlo vrátit na indický trh. Dodala tam desítky automobilů
Číst článek
Firmám by pak podle zpravodajské agentury Reuters mohla pomoct stabilizace na některých rozvíjejících se trzích, tedy třeba v Rusku. Právě tato země je pro obě společnosti velmi důležitá.
Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích, Kia zase spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku. Čeští zákazníci si u těchto dvou automobilek velmi oblíbili SUV modely, tedy třeba Kia Sportage.