Německý řetězec Aldi otevírá první obchod v Číně, chce jich tam mít až 100
Německý diskontní řetězec Aldi otevře svůj první kamenný obchod v Číně. V příštím týdnu zahájí provoz supermarket v Šanghaji a očekává se, že další bude následovat v blízké budoucnosti, uvedl německý list Lebensmittel Zeitung. Čínský trh čítá nejvíce potenciálních zákazníků na světě.
V první fázi Aldi plánuje spustit v Číně nejméně deset obchodů, v následujících letech má následovat dalších 50 až 100.
„Je to další krok v závodě mezi Aldi a Lidlem po celém světě,“ řekl ekonom Matthias Queck z firmy LZ Retailytics německé tiskové agentuře DPA. S obchody v Austrálii a ve Spojených státech má Aldi náskok. Na australském trhu je Aldi 17 let a první obchod v USA otevřel už v roce 1976. Lidl vstoupil na americký trh před dvěma lety.
Lidl v tržbách poskočil na druhé místo za Kaufland. V minulém finančním roce utržil o 27 procent víc
Číst článek
Na čínském trhu čítajícím nejvíce potenciálních zákazníků na světě zahájila společnost Aldi v roce 2017 internetový prodej. Čínské zákazníky Aldi zásobuje prostřednictvím australských dodavatelů na online platformě Tmall Global, kterou provozuje čínský internetový prodejce Alibaba.
V prvním kamenném obchodu v Šanghaji nabídne svůj běžný sortiment, který bude dovážet z Evropy, a doplní ho velkým pultem s čerstvými rybami.
Řetězec supermarketů založili v roce 1946 bratři Karl a Theo Albrechtovi. V roce 1960 se společnost rozdělila na Aldi Nörd se sídlem v Essenu a Aldi Süd se sídlem v Mülheimu. Obě pobočky mají více než 10 000 prodejen ve 20 zemích, uvedla na svém webu německá rozhlasová a televizní stanice Deutsche Welle.