Tržby českých e-shopů se vrátily na úroveň z doby před rozšířením koronaviru do Evropy

Denní tržby tuzemských internetových obchodů se vrátily na úroveň z poloviny ledna, tedy předtím, než se koronavirus rozšířil do Evropy. V minulém týdnu se tržby proti předchozímu období zvýšily o 12,5 procenta na téměř 11 milionů dolarů, tedy asi 270 milionů Kč, denně. Rozdíl mezi posledním březnovým a prvním dubnovým týdnem pak byl přes 40 procent. Vyplývá to z měření společnosti Roivenuse.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

E-shop, online nakupování (ilustrační foto)

Vzorek měření zahrnuje 15 českých e-shopů doručujících fyzické zboží s průřezem různými kategoriemi i ročním obratem sahajícím od sedmi do 750 milionů Kč. Ilustrační foto | Foto: Elaine Smith/CC0 1.0 Universal | Zdroj: Flickr

Marketingové investice se během února nejprve propadly o deset až 20 procent. Po mírném vzestupu na začátku března, kdy se koronavirová epidemie začala šířit také v České republice, následoval během měsíce výrazně hlubší propad, úhrnem o více než 30 procent.

Přetížené online obchody s potravinami odbavují tisíce nákupů, na dovoz si počkáte i několik dnů

Číst článek

K nejvíce zasaženým sektorům se řadí móda a cestování. Na konci března se situace začala výrazným způsobem obracet k lepšímu a investice do marketingu se během necelého měsíce vrátily na svou původní úroveň z konce ledna. V polovině dubna objem marketingových investic opět mírně klesá a přibližuje se tak dlouhodobému trendu.

Současné tržby internetových obchodů nad úrovní deset milionů USD denně jsou podle zástupců Roivenue v komparaci s ještě nedávným vývojem událostí až nečekaně pozitivní a hovoří o tom, že se české e-shopy velmi dobře chopily této příležitosti a úspěšně otáčejí nedávnou hrozbu ve svůj prospěch.

Aktualizovaná data o vývoji tržeb a marketingových investic v českých e-shopech pochází ze statistiky COVID-19 Shield od Roivenue. Vzorek zahrnuje 15 českých e-shopů doručujících fyzické zboží s průřezem různými kategoriemi i ročním obratem sahajícím od sedmi do 750 milionů Kč.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme