České e-shopy se inspirovaly v USA a vyhlásí Den dopravy zdarma
Stovky českých internetových obchodů odpustí zákazníkům poplatky za dopravu. Vyhlásily totiž takzvaný Den dopravy zdarma, který se bude konat v úterý 27. listopadu. E-shopy se inspirovaly ve Spojených státech amerických. Akce jim má pomoci podpořit prodej v předvánočním období.
Internetové obchody ve Spojených státech, které Den dopravy zdarma zavedly, ho letos opakují už pátý rok za sebou. Podobná akce je příležitostí, jak přesvědčit k okamžitému nákupu ještě nerozhodnuté zákazníky, kteří stále přemýšlí nad vánočními dárky.
Zároveň je to i možnost, jak k nakupování přimět ty klienty, kteří by jinak zamířili do kamenných obchodů, a ukázat jim při tom výhody online nakupování.
Organizátoři odhadují, že při premiérovém ročníku se počet objednávek zvýší o desítky procent. Vzhledem k tomu, že lidé v České republice utratí v předvánočním období v e-shopech denně okolo 300 milionů korun, mohou být výsledné tržby pro prodejce velmi zajímavé.
V průměru lidé ušetří na jedné objednávce s dopravou zdarma přes 100 korun. V e-shopech zapojených do této akce se v předvánočním období uskuteční každý den 16 a půl tisíce objednávek, při kterých zákazníci na dopravném utratí 1,5 milionu korun denně.
Do Dne dopravy zdarma se zapojí více než 440 e-shopů v Česku, mimo jiné Kasa.cz, Parfums.cz, Hodinky.cz nebo T. S. Bohemia. Ke Dni dopravy zdarma se mohou zapojit e-shopy s certifikátem Heureky Ověřeno zákazníky.
Seznam všech obchodů, které se Dne dopravy zdarma zúčastní, je na internetových stránkách www.dendopravyzdarma.cz.