ČD Cargo možná skončí s přepravou jednotlivých vozových zásilek

Jednotlivé vozové zásilky po železnici jsou do budoucna ohrožené. Jde totiž o dlouhodobě ztrátovou a podfinancovanou službu. ČD Cargo, jediný český dopravce, který se touto službou zabývá, uvažuje o jejím zrušení.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lokomotiva ČD Cargo

Lokomotiva ČD Cargo | Foto: Jiří Suchomel

"Segment jednotlivých zásilek není ryze výdělečná věc. Je to podobné jako u České pošty, která také vydělává na hlavních balících a doručování pošty ve velikých městech, ale má k tomu ještě přídavek té obecně prospěšné služby a to je doručování jednotlivých zásilek do horských vesniček," vysvětlil mluvčí ČD Cargo Jakub Ptačinský.

Společnost ČD Cargo prochází celkovou restrukturalizací a hledá oblasti, kde může ušetřit. Nevýdělečné vozové zásilky jsou proto v ohrožení.

Odboráři volají po urychleném řešení situace. Ještě do konce května se chtějí spolu s vedením Carga sejít s ministrem dopravy Pavlem Dobešem.

Jak tvrdí místopředseda Odborového sdružení železničářů Radek Nekola, jde o jedinečnou službu tohoto druhu.

Přehrát

00:00 / 00:00

O důležitosti přepravy vozových zásilek po železnici informoval místopředseda Odborového sdružení železničářů Radek Nekola

„Tato doprava není atakována žádným soukromým dopravcem a není ani atakována tím, že by o ni nebyl zájem ve smyslu toho, že bychom ztráceli toto zboží,“ řekl Nekola.

Odboráři chtějí upozornit na to, že po zrušení služby budou muset zboží převážet kamiony. „Pokud zboží nepůjde na železnici, tak jiná doprava než kamionová nepřichází v úvahu. A dopady kamionové dopravy na společnost a ekologii všichni známe,“ dodal Nekola.

Mluvčí Jakub Ptačinský uvedl, že cílem je najít řešení, které umožní pokračování služby.

„Je potřeba upravit její parametry a její princip poskytování z naší strany tak, aby opravdu peníze, které do toho dáváme, byly nějakým způsobem aspoň na nule nebo lehce rentabilní. Protože bohužel ta situace v dopravním trhu není taková, že bychom si mohli dovolit dlouhodobě prodělečné věci už dneska financovat tak jako dříve,“ vysvětlil Ptačinský.

Zuzana Filípková, Kateřina Kozmová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme