Češi mají šanci zlepšit péči v nemocnicích. Nejčastěji si stěžují na stravu a toalety

Lidé mohou dát do konce září hlas nejlepší české nemocnici. Speciální dotazník je k dispozici v jednotlivých zařízeních i na internetu. Ke kvalitě služeb se za posledních sedm let vyjádřilo 217 tisíc pacientů ze 157 nemocnic po celé České republice. Nejvíc si stěžovali na jídlo a toalety.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nemocnice

Nemocnice | Foto: Filip Jandourek

Jen za loňský rok se do projektu zapojilo 62 tisíc lidí. Úroveň péče kritizovali, ale také chválili.

„Chválí především lidštější přístup lékařů a zdravotních sester vůči nim. Druhou stránkou mince je, že je minusově hodnocena strava a sociální zařízení v nemocnicích,“ potvrzuje jeden z organizátorů, předseda neziskové organizace HealthCare Institute Daniel Vavřina.

Dotazníky projektu Nejlepší nemocnice jsou anonymní a mohou je vyplňovat také ambulantně ošetření pacienti.

„Sbíráme tam informace pouze o tom, jestli se jedná o ženu, muže, ročník narození a jaké má vzdělání. Z toho důvodu si myslím, že se cítí i komfortně a jsou mnohem otevřenější. Tím pádem i data jsou důvěryhodnější pro management nemocnice v rámci sjednávání případné nápravy,“ upřesňuje Vavřina.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktorka Andrea Skalická přibližuje projekt Nejlepší nemocnice

Zpracované výsledky dostane jak vedení nemocnice, tak její zřizovatel. Pro mnohé z nich představují důležitou zpětnou vazbu. Například ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze 2 se díky výsledkům šetření začali více věnovat komunikaci.

„A to jak komunikaci sester, které se věnují pacientům nejvíce, tak zejména lékařů, kteří se starají o odbornou stránku péče a jejich úkolem je hlavně vysvětlit pacientům průběh léčby a všechna rizika, která by mohla v léčbě nastat,“ říká Jiří Pařík.

Dalším krokem bylo zlepšení stravování. „Spokojenost pacientů se stravou patří mezi nejhůře hodnocené aspekty ve všech zdravotnických zařízeních a v naší nemocnici po několik let nevycházela zrovna dobře. To byl jeden z důvodů, proč se vedení rozhodlo investovat do nového stravovacího provozu, kdy jsme kompletně zrekonstruovali novou kuchyň, zavedli jsme nový systém distribuce stravy,“ dodává.

Dotazník spokojenosti si mohou pacienti vyžádat přímo v nemocnici. K dispozici je i na internetových stránkách nejlepší-nemocnice.cz.

Andrea Skalická, krw Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme