Sedm let starý národní plán zakázal umísťovat starý zabezpečovací systém na nově rekonstruované trati v místech, kde dříve nebyl, tedy i v celém centru Pardubic.
„Já bych skutečně chtěl požádat, aby nikdo nevykládal žádné soudy do doby, než Drážní inspekce z toho udělá nějaké závěry,“ říká prezident Federace strojvůdců Vondrovic.
V úterních novinách se dočtete, že dopravní společnosti na železnicích se připravují na povinné zavedení plošného zabezpečovacího systému ETCS. Zařízení ale stojí desítky milionů korun, píše Mf Dnes.
Na trati Pernink – Karlovy Vary, kde se v úterý srazily dva vlaky, chybí zabezpečovací zařízení. O tom, jestli se na menších tratích zařízení objeví, hovořil Tomáš Konopáč ze Správy železnic.
Plán na vybavování lokomotiv novým systémem vázne. Jedna palubní jednotka ETCS může stát až 13 milionů korun a na to někteří dopravci nemají peníze. Je kvůli tomu v ohrožení regionální doprava.
Porucha elektrického napájení zabezpečovacího zařízení zkomplikovala provoz na hlavní železniční trati mezi Prahou a Ústím nad Labem. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš řekl, že šlo o závadu většího rázu, která napájení zabezpečovacího zařízení. Vlaky podle něj nabíraly zpoždění v řádech desítek minut, některé byly úplně zrušeny.
Jízda vlakem bude v Česku bezpečnější. Firma AŽD Praha instaluje jako první nový systém zabezpečení, který hlídá strojvůdce na dálku. V současnosti ho zavádí na úseku Kolín - Břeclav.