Bára Anna Stejskalová už jako studentka zabodovala na cenách BAFTA. Nedávno spolupracovala na výtvarné podobě VR snímku Tmání. Teď připravuje nový film, na který dostala peníze na Anifilmu.
Pobídky se vztahují jak na české, tak i na zahraniční produkce a mají formu vratky ve výši až 20 procent tzv. uznatelných nákladů utracených při audiovizuální produkci.
Studoval střihovou skladbu na Filmové fakultě Akademie múzických umění, zakotvil ale na Filmové akademii Miroslava Ondříčka v Písku. Filmař Zangi vysvětluje, jaký je problém současného dokumentu.
„Peníze pro filmové pobídky se naší ekonomice bohatě vrátí. S filmovým průmyslem je spojeno ubytování, stravování a umělecká řemesla, kterým tak pomůžeme po covidové pandemii,“ uvedla Schillerová.
„Fond chce svou podporu rozšířit na seriály a videohry, protože to odpovídá současným trendům ve filmové a televizní tvorbě,“ tvrdí předseda Asociace producentů v audiovizi Vratislav Šlajer.
Porota Mezinárodního filmového festivalu v Locarnu ocenila Zlatým leopardem Fracesca Montagneru za film Bratrství. Svůj nový animovaný dokument Milý tati uvedla také režisérka Diana Cam Van Nguyen.
Naposledy se o cenu ucházel v roce 2018 krátký film Rekonstrukce od Ondřeje Nováka a Jiřího Havlíčka, předtím si v roce 2001 cenu odnesl Jan Němec se svým filmem Noční hovory s matkou.
Momentálně se kina snaží překonat dramatický pokles návštěvnosti, kteří si mnozí vysvětlují nejednoznačným výkladem opatření, jež musí návštěvníci kin dodržovat.
Do země štáby lákají tuzemské filmové pobídky. Objem filmového natáčení se podle Státního fondu kinematografie letos vrátí na úroveň roku 2019, tedy na úroveň před koronavirovou pandemií.
Od 17. května by se mohla otevřít kina. Většina provozovatelů ale to nejspíš neudělá. Kinaři totiž zatím nesmí prodávat občerstvení, které mnoho návštěvníků láká.
Státní fond kinematografie zveřejnil výzvu pro pracovníky v audiovizi. Rozdělit mezi ně chce 127 miliónů korun. Kameramani a profesionální fotografové ale zůstávají bez konkrétní pomoci.